איך נדבקים בקורונה: משרד הבריאות פרסם את הפעילויות המסוכנות ביותר להידבקות

אחרי ש'קבינט הקורונה האזרחי' של ח"כ בנט פרסם 'מד סיכון' של פעולות עם סיכון גבוה להידבקות, משרד הבריאות מיהר לפרסם מדד משלו. בין הפעילויות המסוכנות: מועדונים, פאבים חתונות - ובתי כנסת | הרשימה המלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/20 11:37 יד בתמוז התשפ

איך נדבקים בקורונה: משרד הבריאות פרסם את הפעילויות המסוכנות ביותר להידבקות
הכי מסוכן. פאב, צילום: shutterstock

איך נדבקים בקורונה? משרד הבריאות מפרסם הבוקר (ב') את 'מדד הסיכון' - רשימת הפעולות המסוכנות והפחות מסוכנות להידבק בקורונה באמצעותן. יש לציין כי במשרד הבריאות פרסמו את המדד יום לאחר ש'קבינט הקורונה האזרחי' של ח"כ נפתלי בנט (ימינה), פרסם מדד סיכון משלו, והם זהים ברוב הפרמטרים.

סמנכ"ל משרד הבריאות: "לא איבדנו שליטה על המגפה. נדרשת אחריות אישית"

חוזרים לאחור: ההגבלות החדשות שדורש משרד הבריאות

אז מה הכי מסוכן? על פי הדו"ח של משרד הבריאות, ביקור במועדון לילה הוא הפעולה שיש הכי הרבה סיכוי להידבק באמצעותה בקורונה. הסיכון ברור - צפיפות, ריקודים ברוב המקרים, שתייה, זיעה והתערבבות עם המון אנשים אחרים.

הפעולות המסוכנות להידבק בקורונה

הפעולות המסוכנות להידבק בקורונהצילום: משרד הבריאות

הבאים בתור לאחר מכן ברמת המסוכנות שלהם, על פי הדו"ח, הם השתתפות בהצגה או קונצרט, בילוי במסיבה או בפאב, וכניסה לאיצטדיון ספורט (פעולה שאיננה אפשרית כיום, כיוון שליגות הספורט שחידשו את פעילותן מתקיימות כמובן ללא קהל).
באותה רמת סיכון נמצאים גם בתי הכנסת, אותם צפויה הממשלה לצמצם היום עוד יותר, וככל הנראה השהייה בהם תוגבל לעשרים מתפללים.

במסגרת פעילויות בעלות דרגת סיכון בינונית, נכללו טיסה, אכילה במסעדה, נסיעה באוטובוס או ברכבת, התעמלות בחדר כושר, באולינג, ביקור אדם מבוגר, הנמצא בסיכון גבוה, בביתו והשתתפות במשחק כדורסל.
ברמת סיכון נמוכה אף יותר הוזכרו ביקור בקולנוע או מופע, ביקור בבית ספר או בקייטנה, בילוי בקזינו, עבודה במשרד משותף, ביקור במספרה ומשחק במגרש משחקים. פעילויות בעלות רמת סיכון מעט נמוכה יותר הן רחצה בבריכה ציבורית, שהייה בקניון, שימוש בשירותים ציבוריים, פיקניק או "על האש" מחוץ לבית ושהייה בבית מלון.

הדו"ח מציג גם את הפעילויות הבטוחות ביותר, אשר בהן נכללים אירוח בבית משפחה אחרת, ביקור אצל הרופא, אכילה מחוץ לבית, קניה בסופרמרקט/מכולת, בילוי בחוף רחצה, הליכה ברחוב סואן, משחק ילדים משותף, שימוש בשירותים בבית אחר, תדלוק בתחנת דלק, קמפינג, ביקור במוזיאון, פעילות פיזית בחוץ ומשלוחי אוכל. 

בנט מגיב להגבלות החדשותצילום: דוברות

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (ב') כי אתמול אובחנו 816 נדבקים חדשים בקורונה, מתוך 18,946 בדיקות שנערכו, ובסך הכל עומד שיעור ההדבקה על 4.6% מכלל הבדיקות - אחוז גבוה ביחס לעולם.

נכון להבוקר יש בישראל 11,856 חולים פעילים בקורונה - חלקם נשאים א-סימפטומטיים בלבד, וחלקם בעלי תסמינים. בסך הכל יש 90 חולים במצב קשה, ומתוכם 32 מונשמים. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 332 בני אדם כתוצאה מהידבקות בקורונה, עלייה של נפטר אחד - מטופל בן 78 בעל מחלות רקע, שאושפז בבית החולים הלל יפה.

ממשלת ישראל תתכנס היום לישיבה חריגה בשל הזינוק במספר הנדבקים בקורונה, בפעם השנייה בתוך יממה, ומשרד הבריאות צפוי להציג במהלכה דרישות להטלת הגבלות נוספות על האוכלוסייה ועל המשק, בניסיון להתמודד עם מספרי הנדבקים בישראל.
כזכור, אמש אושרו בוועדת הקורונה בכנסת ההגבלות שהוטלו בסוף השבוע שעבר, ובראשן הגבלה על מספר המשתתפים באירועים - עד 50 בני אדם.