הח"כים אישרו: הגבלות על אירועים ומועדונים - עד 50 איש

ועדת הקורונה אישרה ברוב של 8 מול 3 את ההגבלות החדשות, לפיהן מספר האנשים באירועים באולמות ובגני אירועים, בברים, מועדונים ופאבים - יעמוד על 50 בלבד. ההגבלות ייכנסו לתוקף בשני ב-8:00 בבוקר

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/20 17:15 יג בתמוז התשפ

הח"כים אישרו: הגבלות על אירועים ומועדונים - עד 50 איש
קורונה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

חוזרים לסגר? בינתיים לא, אבל נראה שאנחנו לא רחוקים משם. ועדת הכנסת לענייני קורונה אישרה אחר הצהריים (א') את החלטת הממשלה, לפיה יוגבל מספר המשתתפים באולמות אירועים - כולל בגני אירועים פתוחים - במועדונים ובפאבים לחמישים בלבד. ההגבלות ייכנסו לתוקף מחר בשעה 8:00 בבוקר, כך שהערב עדיין ניתן לקיים אירועים של 250 איש.

הוועדה לא דנה בסוגיית המסעדות, שצפויה לעלות מחר לדיון. בישיבת הממשלה דרשו נציגי משרד הבריאות להגביל לחמישים איש את המספר גם במסעדות, אך שר האוצר כ"ץ יתנגד. מחר תתכנס גם הממשלה לישיבה שלא מן המניין, לדון בהתפשטות המחודשת של הקורונה ובצעדים לבלום אותה, כשראש הממשלה הצהיר הבוקר ש"יהיו הגבלות נוספות".

https://www.youtube.com/watch?v=BToP1Yx_vLA

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, תקף את ההחלטה, וטען כי יש לחלק בין מקומות פתוחים וסגורים וכן בין מקומות גדולים לקטנים. לפיד כתב בטוויטר: "50 איש בהיכל נוקיה ו-50 איש במתנ"ס זה לא אותו סיכון. אין שום הגיון בהנחיה להגביל ל-50 אנשים בכל מקום", אמר. "ההנחיה הייתה צריכה להתקבל לפי גודל המקום, אבל אף אחד בממשלה העצלנית הזאת לא בא לעבוד. גוזרים קריסה כלכלית למאות אלפי אנשים".
בהמשך התייחס לפיד לסוגיית בתי הכנסת וכתב: "50 מתפללים בבית הכנסת הגדול באלנבי ו-50 מתפללים בבית הכנסת הקטן ביותר בשכונה זה לא אותו סיכון. ההנחיה היתה צריכה להתקבל לפי גודל בית הכנסת. הממשלה הזו פשוט לא יודעת לנהל כלום".

ההגבלות החדשות

ההגבלות החדשותצילום: משרד הבריאות

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, אמרה בדיון כי "צריך שיהיו סנקציות אמיתיות כדי שיוכלו לאכוף את ההגבלות שאנחנו הולכים לאשר כאן. אנחנו מכירים את התופעה של חתונות בשוק האפור אבל אנחנו בד בבד צריכים לתת פתרון לבעלי האולמות, האירועים וכל מי שנפגע".

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי נכון לאתמול אובחנו 803 בני אדם עם נגיף הקורונה. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-29,366, כשמאז חצות אובחנו נכון להבוקר 103 בני אדם. אתמול התקבלו תוצאות עבור 16,342 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 5.2%.
מספר החולים הפעילים הוא 11,189. בבתי החולים מאושפזים 335 חולים, מתוכם 29 מונשמים ו-86 חולים קשה. מספר הנפטרים כתוצאה מהנגיף עומד כעת על 330 בני אדם.