בנט: "אנחנו יכולים להיחלץ מהמגפה הזו - זה תלוי בנו האזרחים והממשלה יחד"

יו"ר סיעת ימינה בנאום ראשון לאחר ההתכנסות הראשונה של הקבינט שהקים. בנאומו התייחס לשלבי התכנית החדשה אותה הקים: "פרסום התכנית נועד להמריץ את הממשלה לפעול עכשיו, ומעניק כלים מעשיים לעמוד ביעד ה100,000 בדיקות ביום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/20 16:08 יג בתמוז התשפ

בנט: "אנחנו יכולים להיחלץ מהמגפה הזו - זה תלוי בנו האזרחים והממשלה יחד"
ח"כ נפתלי בנט, צילום: צילום מסך

חבר הכנסת נפתלי בנט, כינס היום (א') ישיבה ראשונה של קבינט הקורונה האזרחי אותו הקים, ולאחר מכן קיים מסיבת עיתונאים. במסיבת העיתונאים דיבר על החלק החשוב בקיום התכנית שלו, הגדלת מספר הבדיקות ביום ל-100,000, שתסייע במלחמה בנגיף ובמקביל תשמור על הכלכלה. "ישראל כרגע איננה ערוכה לכך ואין לה מערך בדיקות המונית, והמשמעות היא שממשלת ישראל 'תיאלץ' לסגור שוב את כלכלת ישראל".

https://www.facebook.com/NaftaliBennett/videos/3041595129270185

"סגר כללי נוסף יהווה מכת מוות למאות אלפי עסקים, ויהפוך את מיליון המובטלים למובטלי קבע. אפשר לנצח את הקורונה  מבלי להחריב את כלכלת ישראל" טוען בנט. " מבלי שנבצע בדיקות קורונה כעניין שבשגרה, בהיקף של כ100,000 ביום, לא נוכל לאתר את נשאי הקורונה, ולא נוכל לקטוע את שרשרות ההדבקה. אין זמן. יש פחות מ100 ימים להתכונן. פרסום התכנית נועד להמריץ את הממשלה לפעול עכשיו, ומעניק כלים מעשיים לעמוד ביעד ה100,000 בדיקות ביום" אמר בנט וקרא לממשלה ולציבור לעיין בתכניתו אותה פרסם בעמוד הפייסבוק שלו.

בנוסף פרסם מוקדם יותר היום 7 הכללים, שלו, לבעלי עסקים וארגונים ולמנכ״לים בעת משבר הקורונה הכלכלי:

1. הסתכלו למציאות בעיניים. אנחנו נכנסים לתקופה חדשה ושונה, של ״כלכלה בחצי הכוח״. משבר הקורונה אינו פוגע בכל העסקים באותה צורה. עסקי התיירות ממש מושבתים, לעומת זאת, חנויות תיקון סלולר בכלל לא. תבין את המצב, תאמוד את עסקך בכנות אכזרית, תבנה תכנית בהתאם ותקבל החלטות.

2. תזרים מזומנים הוא המלך. בתקופה כזו, חייבים לשים עין לא על תכניות ארוכות טווח, אלא על וידוא תזרים המזומנים.

3. אל תחכו לממשלה או לפתרונות ״מלמעלה״. אם תקבלו משהו, יופי. אבל תאמינו לי—עדיף שתניחו שלא תקבלו כלום, ותבנו תכניות על סמך זאת.

4. תהיו גמישים ויצירתיים, ותגיבו מהר למציאות. למשל, חנות תיקון שעונים מצוי בסגר—תעבור לביקורי בית והזמנות. חברת טיולי ג׳יפים בחו״ל, תעבור מיד להציע טיולים בארץ.

5. נצלו הזדמנויות. המשבר הזה יוצר גם הזדמנויות. תהיו ערניים על צרכים חדשים שנולדו, ותזנקו מהר על ההזדמנויות. תשאלו, למשל, איזה תחומים דווקא מרוויחים. ציוד חיטוי, שיעורים וסדנאות מרחוק, מענה לילדים קטנים שתקועים בבית.

6. תהיו בני אדם ותדאגו לעובדים שלכם. ייתכן שלא תהיה לכם ברירה אלא לפטר עובדים. אם זה המצב, תסתכלו עליהם בעיניים, תסבירו להם, תסייעו להם בכל דרך, ופשוט תדאגו להם. זה הדבר האנושי לעשות. עובד שלך הוא כמו חצי משפחה.

7. תשדרו אופטימיות בחברה שלכם. תילחמו. תשנו. תצטמטמו. אל תשדרו מסכנות ודיכאון. אל תהיו מרירים. אין מה לעשות, אתם יזמים. המנהיגות שלכם נמדדת דווקא בעת משבר.