מספר הנדבקים בקורונה עבר את ה-30 אלף

למעלה מ-30 אלף איש נדבקו בקורונה בישראל מאז פרוץ המגפה, ולמעלה מ-11 אלף חולים בה כעת. אתמול אומתו 816 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף, ירידה יחסית מהשבוע שעבר. היום: הממשלה תאשר הגבלות נוספות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/20 11:08 יד בתמוז התשפ

מספר הנדבקים בקורונה עבר את ה-30 אלף
ארכיון, צילום: shutterstock

50 יום עברו מפרוץ המגפה בישראל ועד שנרשמו 10,000 חולים, עוד 69 ימים נוספים לקח להגיע ל-20,000, ורק 18 ימים חלפו מאז, ומספר הנדבקים הכולל עומד על 30,000 וקצת יותר. משרד הבריאות מעדכן הבוקר (ב') כי אתמול אובחנו 816 נדבקים חדשים בקורונה, מתוך 18,946 בדיקות שנערכו, ובסך הכל עומד שיעור ההדבקה על 4.6% מכלל הבדיקות - אחוז גבוה ביחס לעולם.

נכון להבוקר יש בישראל 11,856 חולים פעילים בקורונה - חלקם נשאים א-סימפטומטיים בלבד, וחלקם בעלי תסמינים. בסך הכל יש 90 חולים במצב קשה, ומתוכם 32 מונשמים. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 332 בני אדם כתוצאה מהידבקות בקורונה, עלייה של נפטר אחד - מטופל בן 78 בעל מחלות רקע, שאושפז בבית החולים הלל יפה.

ממשלת ישראל תתכנס בהמשך הבוקר לישיבה חריגה בשל הזינוק במספר הנדבקים בקורונה, בפעם השנייה בתוך יממה, ומשרד הבריאות צפוי להציג במהלכה דרישות להטלת הגבלות נוספות על האוכלוסייה ועל המשק, בניסיון להתמודד עם מספרי הנדבקים בישראל.
כזכור, אמש אושרו בוועדת הקורונה בכנסת ההגבלות שהוטלו בסוף השבוע שעבר, ובראשן הגבלה על מספר המשתתפים באירועים - עד 50 בני אדם.

על פי דיווח בחדשות 12, הדרישות שיציג משרד הבריאות - אם אכן יאושרו על ידי השרים - יחזירו את ישראל חודשים לאחור מבחינת ההגבלות על האוכלוסייה, וכן יכבידו עוד יותר על המשק ועל הכלכלה, שנמצאים גם ככה במשבר חמור. בנוסף נאמר בדיווח כי ככל הנראה צפויים השרים לאשר את רוב ההגבלות שידרשו במשרד הבריאות. נציגי משרד הבריאות והמל"ל קיימו לאורך הלילה ישיבה במשרד ראש הממשלה, בניסיון להגיע להסכמות על ההגבלות החדשות.

אלו ההגבלות שמבקש משרד הבריאות להטיל, ויעלו לדיון בישיבת הממשלה היום:

  • הגבלה של 20 איש במסעדות (מתן פיצוי במקביל)
  • הגבלה של 20 מתפללים בבתי הכנסת (2 מניינים)
  • צמצום משמעותי של הנוכחות בחופי הים
  • צמצום הפעילות בבתי המלון
  • ביטול מחנות הקיץ של תנועות הנוער
  • סגירה מוחלטת של חדרי כושר
  • סגירת חיי הלילה (מועדונים וברים)
  • איסור על התקהלויות בפארקים או צמצום משמעותי שלה