בני עקיבא בפעילות ארצית ראשונה מאז הקורונה - עולים לביריה

פעילות שטח ראשונה בימי קורונה: חניכי בני עקיבא עלו לביריה - באיחור של ארבעה חודשים, וציינו את זכרה של העלייה הגדולה לביריה לפני קום המדינה, ואת זכרם של נופלי תל חי - הכל תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/20 17:03 י בתמוז התשפ

בני עקיבא בפעילות ארצית ראשונה מאז הקורונה - עולים לביריה
החניכות בעלייה לביריה, צילום: בני עקיבא

לאחר עצירת כלל הטיולים והמחנות בתנועות הנוער - פעילות שטח ראשונה בימי קורונה. כמעט 4 חודשים אחרי שנדחתה - החלו הבוקר (ה') חניכי בני עקיבא לקיים את פעילות העלייה המסורתית לביריה.

בשבוע שעבר פרסמנו לראשונה בכיפה: חניכי בני עקיבא יעלו לביריה

העלייה התקיימה תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות, בקבוצות של עד 50 חניכים ואנשי צוות ותוך שמירה על היגיינה ומסיכות במקומות המחויבים בכך. הקבוצות הגיעו למקום במרווחי זמן של חצי שעה בין קבוצה לקבוצה, על מנת שלא ייפגשו אלו עם אלו, כאשר לאורך היום כולו תודרכו החניכים לגבי הוראות משרד הבריאות. 

בשלב ראשון עלו הבוקר לביריה רק חניכי שבט הרא"ה של מחוז צפון בתנועה, כפיילוט ראשוני. בתום הפעילות תתבצע הערכת מצב ובחינה של הדברים, ולאחריה יתפרסמו מועדים נוספים לעליית שאר חניכי המחוזות השונים בתנועה. 

העלייה לביריה, הבוקר

העלייה לביריה, הבוקרצילום: בני עקיבא

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "כבר לאחר תחילת שחרור המשק -החלו להגיע עוד ועוד פניות של חניכים שביקשו שנקיים את המסע לביריה ולא נוותר על מסורת חשובה של שנים ארוכות. מדריכים שהתאכזבו מהדחיה אף פרסמו עצומה לקיום העליה לביריה כשיתאפשר.  
עם זאת, אנו רואים את העלייה בתחלואה בימים האחרונים והיה ברור לנו כי עלינו לנהוג באחריות ובזהירות יתרה בימים אלו. על כן לאחר תכנון קפדני ומדוקדק וכעת לאחר אישורי כל הגורמים המקצועיים - החלטנו להתחיל בקיום פעילות ראשונה של מחלקת מפעלים בעידן הקורונה תחת הגבלות מחמירות כפיילוט שיאפשר לנו בחינה של הדברים שעל פיהם נפעל בהמשך פעילויות השטח בקיץ הקרוב".