פעילות שטח ראשונה מאז פרוץ הקורונה: חניכי בני עקיבא עולים לביריה

כמעט ארבעה חודשים מאז שנדחתה, תנועת בני עקיבא עולה שוב לביריה. העלייה תחל ביום חמישי הבא עם הקפדה על הנחיות משרד הבריאות: קבוצות של עד 50 איש ותוך שמירה על היגיינה ומסיכות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/06/20 13:39 א בתמוז התשפ

פעילות שטח ראשונה מאז פרוץ הקורונה: חניכי בני עקיבא עולים לביריה
צילום: בני עקיבא

לאחר עצירת כלל הטיולים והמחנות בתנועות הנוער - פעילות שטח ראשונה בימי קורונה לתנועת הנוער בני עקיבא. מדובר בפעילות הראשונה של מחלקת מפעלים בתנועה מאז ביטול כלל פעילות הטיולים והמחנות והיא צפויה להתבצע בזהירות ובאחריות. בשלב זה ייצאו למסע היומי רק חברי שבט הרא"ה שבמחוז צפון בתנועה. הפעילות תתקיים ע"פ הנחיות משרד הבריאות בקבוצות של עד 50 חניכים ואנשי צוות לכל היותר. בנוסף, כלל המשתתפים יחויבו בחבישת מסכות במקומות בהם מחייב משרד הבריאות כשהתנועה גם תדאג ותקפיד על היגיינה של המשתתפים לאורך היום כולו. לאחר המסע ובחינת הדברים התנועה תפעל לקיום העליה לביריה גם של מחוזות נוספים בתנועה.

במשך שנים מקיימת תנועת בני עקיבא את מסורת העלייה לביריה של שבט הרא"ה סביב תאריך י"א באדר- היום בו הובילו חניכי התנועה בשנת 1946 את העלייה ההיסטורית ליישוב כחלק מהמאבק על ארץ ישראל טרם קום המדינה. השנה לראשונה מזה שנים לא התקיים המסע בתאריך המדובר ונדחה למועד לא ידוע בעקבות מגפת הקורונה.

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "כבר לאחר תחילת שחרור המשק -החלו להגיע עוד ועוד פניות של חניכים שביקשו שנקיים את המסע לביריה ולא לוותר על מסורת חשובה של שנים ארוכות. לאחר מחשבה רבה ותכנון קפדני ולאחר אישורי הגורמים המקצועיים - החלטנו להתחיל בקיום פעילות ראשונה של מחלקת מפעלים בעידן הקורונה. אנו פועלים ע"פ הנחיות מחמירות כשהדברים ייבחנו לאורך כל הדרך. אנו קוראים לחניכי מחוז צפון שלא לחשוש ולהצטרף לפעילות שתיעשה באחריות ובזהירות."