אגף מודיעין: "עלולים להגיע לאלף נדבקים בקורונה מדי יום"

בדו"ח שפורסם על ידי מרכז המידע והידע הלאומי עולה כי ככל ולא ייעשו צעדים נוספים למניעת התפשטות הנגיף, תוך שבועיים מספר החולים בנגיף הקורונה יכול להגיע לאלף. גל התחלואה הנוכחי מאופיין בשלב זה במספר נמוך יותר של סך כל הנדבקים בנגיף, אך כאמור, מצב זה עלול להשתנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/20 10:17 ט בתמוז התשפ

אגף מודיעין: "עלולים להגיע לאלף נדבקים בקורונה מדי יום"
קורונה. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: David Cohen/FLASH90

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה השייך לאגף המודיעין של צה"ל, ציין הבוקר (ד') כי למרות ההדבקה הנמוכה יותר בשל זה, ישראל עלולה להגיע לאלף מאובחנים חדשים מדי יום בתוך שבועיים. בדוח שפורסם על ידי המרכז, נכתב כי מספר החולים במצב קשה יעלה לכמה עשרות ובהתאם גם מניין המתים מסיבוכי הנגיף.

על פי המלצת המרכז, הגברת האכיפה ושיפור ההסברה הם הצעדים הנדרשים כרגע על מנת לעצור את התפשטות הנגיף, כמו כן, יש לשפר משמעותית את מערך הבדיקות, החלת אזורים מוגבלים נוספים ושקילת מגבלות נוספות ארציות בדגש על מניעת הדבקה במקומות סגורים.

נזכיר, משרד הבריאות פרסם אתמול (ג') נתונים עדכניים ביחס להתפשטות נגיף הקורונה בישראל. מהנתונים החדשים עולה כי סך הנדבקים המאומתים בישראל הגיע ל-24,688 כאשר מתוכם החלימו 17,272. ביממה שלפני אומתו 714 חולים חדשים ומספר החולים בפועל עומד היום על 7,096. מספר החולים המאושפזים בבתי החולים הגיע ל-228 חולים, 46 מהם במצב קשה ו-24 מונשמים. מספר המתים עומד על 320.