מתן כהנא לשר לשירותי דת: למנות רבני ערים לחיפה ותל אביב

חבר הכנסת מימינה פנה לשר אביטן בדרישה: "אי מינוי רבנים לערים חיפה ותל אביב פוגע בתפקודה התקין של מועצת הרבנות הראשית שפועלת זמן ממושך בהרכב חסר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/20 14:33 ז בתמוז התשפ

מתן כהנא לשר לשירותי דת: למנות רבני ערים לחיפה ותל אביב
ח"כ מתן כהנא, צילום: דוברות הכנסת

ח"כ מתן כהנא פנה הבוקר לשר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן, בעניין אי מינוי רבני ערים ומועצות אזוריות. במכתב לשר אביטן כתב: "בישראל קיימות עשרות עיריות ומועצות מקומיות בהן לא מכהן כלל רב מקומי בשל פטירתו או פרישתו של הרב הקודם, וכן רשויות רבות נוספות בהן מכהן רק רב מקומי אחד (אשכנזי או ספרדי) בעוד מינויו של הרב השני מתעכב ללא סיבה. לצערי הרב, מציאות זו פוגעת באופן קשה במתן שירותי הדת לתושבים".

כהנא ציין כי בין הערים שבהן לא מכהן כלל רב עיר נמצאות גם ערים גדולות חיפה ותל אביב. לדעתו: "אי מינוי רבנים לערים אלו פוגע גם בתפקודה התקין של מועצת הרבנות הראשית, שפועלת זמן ממושך בהרכב חסר מאחר ורבני הערים תל אביב וחיפה הם חברים בה על פי החוק".

לשם כך פנה כהנא במספר דרישות:

1. לגבש תכנית עבודה קצובה בלוחות זמנים למינוי רבנים בכל הערים וביישובים שבהם ישנו תקן פנוי של רב אחד או שניים.
2. לערוך מיפוי של כלל רבני הערים והיישובים המכהנים, אשר עתידים להגיע לגיל 70 ב-5 השנים הקרובות.
3. לקבוע תכנית עבודה ולוחות זמנים, כך שלפחות חצי שנה לפני הגיעו של רב מקומי לגיל 70 יוחלט האם להאריך את כהונתו ב-5 שנים נוספות.
4. לקבוע תכנית עבודה ולוחות זמנים כך שלפחות 3 חודשים לפני פרישתו של רב מקומי (בגיל 70 או בגיל 75 לאחר הארכה) יבחר לו רב מחליף.


להורדת הקובץ

את מכתבו סיכם כהנא: "מדובר בסוגיה שלא טופלה במשך שנים רבות והביאה לפגיעה קשה בשירותי הדת בערים וישובים רבים בארץ, ומחייבת טיפול מידי ללא דיחוי. אני סמוך ובטוח כי עם כניסתך לתפקידך תפעל בהקדם לתיקון ענין זה. אשמח לעמוד לשירותך בענין זה ובכל נושא אחר".