מתן כהנא: "כל שר שקורא לעצמו איש ימין, חייב לתמוך בחוק הזה"

מחר תעלה בוודעת שרים לחקיקה הצעת החוק, של חבר הכנסת מימינה, לשינוי תפקידי היועמ"שים במשרדי הממשלה למשרת אמון. לדברי כהנא: "יועמ"שים מונעים משרים ליישם את האג'נדה שבשמה נבחרו, פוגעת באופן עמוק בדמוקרטיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/20 21:55 כח בסיון התשפ

מתן כהנא: "כל שר שקורא לעצמו איש ימין, חייב לתמוך בחוק הזה"
ח"כ מתן כהנא. , צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

חבר הכנסת מימינה מתן כהנא, יעלה מחר (א') הצעת חוק לשינוי תפקידי היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה למשרת אמון. לטענת כהנא המצב הנוכחי לפיו הוא שיועצים משפטיים מונעים משרים ליישם את האג'נדה שבשמה נבחרו, והדבר "פוגע באופן עמוק בדמוקרטיה" לדבריו. 

"היועצים המשפטיים הפכו בשנים האחרונות לבלם בפני רצון העם. יועצים לעומתיים מונעים משרים ליישם רפורמות ובמקום להציע פתרונות משפטיים לרפורמות ששרים מקדמים, הם מערימים קשיים ומסרבים לייצג את עמדת השר בפני הגורמים הרלוונטיים" כתב כהנא בחשבון הטוויטר שלו.

עוד כתב: "שיטה זו היא דרך נוספת של המיעוט להפוך לעריץ על הרוב ולבטל דה פקטו את המנגנון הדמוקרטי. הצעת החוק שלי הוגשה בעבר ע"י מספר חכים בליכוד בינהם אמיר אוחנה ודודי אמסלם שחברים היום בועדת שרים. כל מי שהדמוקרטיה חשובה לו, זה הזמן להפעיל לחץ על שרי הועדה".

כהננא מעוניין שהצעת החוק תעבור ולשם כך הוא פונה באופן ישיר אל שרי הימין בקריאה: "כל שר שקורא לעצמו איש ימין, וודאי אלו שמדברים כל היום גבוהה גבוהה על הצורך הדחוף בהשבת הסמכויות לרשות המחוקקת והמבצעת, חייב לתמוך בחוק הזה" וצרף תמונה של השרים החברים בועדת החקיקה.