"אנחנו במצב קריטי. בתי החולים מתמלאים - ואין תקציבים"

מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות בתל השומר אומרת כי המדינה לא פועלת מספיק מהר, ולא מספקת את התקציבים הנדרשים: "צריכה להיות הנהגה ברורה, שיהיה ברור מי מוביל ועכשיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/20 13:13 ו בתמוז התשפ

"אנחנו במצב קריטי. בתי החולים מתמלאים - ואין תקציבים"
ארכיון, צילום: shutterstock

מספרי הנדבקים בקורונה ממשיכים לעלות, והרופאים בבתי החולים מודאגים. פרופסור גליה רהב, מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא - תל השומר, אומרת היום (א') בראיון ל'כאן חדשות' כי המדינה לא פועלת בקצב מספק: "אנחנו במצב קריטי וצריך לפעול מהר. חבל להיכנס למצב שלא נוכל להשתלט על מספר החולים. בתי החולים מתמלאים, מחלקת קורונה שנסגרה - מלאה לגמרי עכשיו ומספר החולים הקשים הוא גבוה".

" width="100%">

לדברי פרופסור רהב, "עושים יותר בדיקות, עושים חקירות אפידמיולוגיות - אבל אין תקציבים. צריך לתקצב את כל מערכת הבריאות כי בלי תקציב זה לא ילך. צריכה להיות הנהגה ברורה, שיהיה ברור מי מוביל ועכשיו".

היא התייחסה גם לפתיחת בתי הספר, בהם החל גל ההדבקה הנוכחי, וטוענת כי היא נעשתה בצורה לא נכונה וחפוזה: "לא הייתי נגד פתיחת בתי הספר, אבל לא בצורה כזאת שפתאום או הכול או כלום. צריך להפסיק התקהלויות ולברר שרשראות הדבקה בצורה מהירה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן