גנץ הודיע: מוותר על מעון חליפי והוצאות

שר הביטחון הודיע ליו"ר ועדת הכספים כי הוא מוותר על מעון חליפי ומימון הוצאות לבני משפחתו, הנגזרים מהשוואת תנאיו לראש הממשלה המכהן, על פי ההסכם הקואליציוני. גפני הגיב גם כן: "לא מדובר על חוק רטרואקטיבי, אלא על גילום מס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/20 19:01 כט בסיון התשפ

גנץ הודיע: מוותר על מעון חליפי והוצאות
בני גנץ, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

שר הביטחון, בני גנץ, הודיע הערב (א') ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, כי הוא מוותר על מספר הטבות שמגיעות לו על פי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, שקובע את מעמדו כראש הממשלה החליפי ומשווה את תנאיו לאלו של ראש הממשלה המכהן.

גנץ כתב לגפני כי הוא מוותר על מעון חליפי, עובדים למעון כזה וכן על מימון הוצאות של בני משפחתו. המכתב מגיע לקראת הדיון בוועדת הכספים, שידון בהשוואת תנאי ראש הממשלה החליפי לראש הממשלה המכהן.

מוקדם יותר פורסם בחדשות 12 כי גנץ אמור היה לקבל את ההטבות הללו, שאמורות לעבור לנתניהו, כשזה יתחלף בתפקידו עם גנץ, על פי ההסכם הקואליציוני, ובעקבות כך התעוררה סערה וביקורת חריפה נמתחה על יו"ר כחול לבן. בהצעה שתובא לוועדת הכספים נאמר: "אוצר המדינה יישא בכל ההוצאות הנדרשות לתפעול ולאחזקת המעון, ובכלל זה צוות עובדים, הוצאות כלכלה של ראש הממשלה והמתגוררים עמו, הוצאות אירוח, וכן כל הוצאה לאחזקת המעון ולתחזוקתו".

מכתבו של גנץ לגפני

מכתבו של גנץ לגפניצילום: ללא

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בהבהרה בנוגע לדיון הועדה שיתקיים מחרתיים בנושא תנאי ראש הממשלה וראש הממשלה החילופי: "אישרנו בעבר הצעת חוק שמשווה את תנאי ראש הממשלה לנשיא המדינה, ושדיני המיסוי חלים עליו כמו על הנשיא, כאשר רשות המסים לא גבתה מיסוי על ראשי הממשלה לדורותיהם. לפתע התברר שרשות המסים דורשים מראש הממשלה הנוכחי תשלום מס רטרואקטיבי, ולכן הבקשה כעת היא לא לעשות חוק רטרואקטיבי, אלא גילום מס, שבלאו הכי לדברי רשות המסים לא נגבה בעבר מראשי הממשלה לדורותיהם".