תנאי ראש הממשלה החליפי: מעון, כוח אדם ורכב

מסמך מיוחד שנשלח ליו"ר ועדת הכספים חושף את דרישות בני גנץ כראש הממשלה החלופי. בין הדרישות: מעון שאוצר המדינה יישא בהוצאותיו, כוח אדם שישמש במעון והטבות מס על שדרוג הרכב הממוגן

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/20 17:39 כט בסיון התשפ

תנאי ראש הממשלה החליפי: מעון, כוח אדם ורכב
בני גנץ , צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מאז הקמת הממשלה לא נחסכו ביקורת כנגדה על הוצאות רבות, הכוללות משרדים רבים ותפקידים לכאורה מיותרים. אחד נושאי הביקורת הוא ההטבות שלהם יזכה שר הביטחון, בני גנץ, כראש הממשלה החלופי. בחדשות 12 חשפו את מסמך הדרישות של גנץ אל יו"ר ועדת הכספים, כראש הממשלה החליפי. בין הדרישות: מעון, צוות עובדים, רכב משודרג ושירותי אחסון על חשבון המדינה.

הדרישה הראשונה היא תיאום ההטבות של גנץ כראש ממשלה חלופי, כמו ההטבות להן זוכה ראש הממשלה. דבר ראשון הוא הקמת מעון חליפי בו ישמשו גם אנשי צוות, במסמך נכתב: "המדינה תעמיד לרשות ראש הממשלה החליפי במעון החליפי תנאים זהים לתנאים הניתנים במעון שהיא מעמידה לרשות ראש הממשלה בירושלים, ובכלל זה צוות עובדים, הוצאות כלכלה של ראש הממשלה והמתגוררים עמו, הוצאות אירוח, הוצאות שוטפות, לרבות הוצאות הקשורות לנכס עצמו".

דרישה נוספת היא האפשרות לקבל שירותי אחסון על חשבון אוצר המדינה: "ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי רשאים לאחסן את תכולת מעונם הפרטי על חשבון אוצר המדינה, ובלבד שמעונם הפרטי אינו מנוהל על חשבון אוצר המדינה". כמו כן במסמך קיימת דרישה לקבל הטבת מס גם עבור שדרוג הרכב לרכב בעלה הגנה מירבית: "גם ראש הממשלה החליפי לא יאלץ לשלם גילום מס מלא כתוצאה משדרוג הרכב לצורכי מיגון".

ועדת הכספים תדון ביום שלישי במסמך אותו שלח בני גנץ, הכולל את כלל ההטבות הללו. מי שחתום על הבקשה לקיים את הדיון וההצבעה הוא ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה - רונן פרץ. בכחול לבן מיהרו להבהיר כי על אף הדרישות הללו, גנץ עצמו  מתכוון לוותר על כל התנאים האלה בתקופת כהונתו.

מהליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו לא דורש שום תנאים מיוחדים. וועדת הכספים תחייב את נתניהו במס בדיוק כמו ראשי ממשלה קודמים. היה כאן ניסיון שערורייתי ופרסנולי לחייב את נתניהו במס שלא חייבו בו אף ראש ממשלה אחר. לא יהיה חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לראשי ממשלה קודמים".