יו"ר רופאי בריאות הציבור: "דו"ח אגף המודיעין אינו מבוסס"

יו"ר ארגון רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין, קובע כי דו"ח אגף המודיעין שפורסם בסוף השבוע, לגבי התפשטות הקורונה, אינו מדוייק, ומסתמך על נתונים שאינם נכונים, "מן הראוי שיהיה פיקוח והעברת נתונים בצורה ראויה|

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/20 07:40 כט בסיון התשפ

יו"ר רופאי בריאות הציבור: "דו"ח אגף המודיעין אינו מבוסס"
צילום: David Cohen/Flash90

יו"ר איגוד רופאי הציבור, פרופ' חגי לוין,  טוען כי דו"ח אמ"ן לגבי התפשטות נגיף הקורונה אינו מבוסס, וכי אין לו שום ביסוס מתמטי ואפידמיולוגי הגיוני. "הדו"ח לא חתום על ידי אף אחד, אלא מהווה אמירה כללית, אגף מודיעין של צה"ל".

לדבריו, "הגיע הזמן להכפיף מקצועית את מת מרכז הידע למרכז השליטה הלאומי. מן הראוי שיהיה פיקוח והעברת נתונים בצורה ראויה, חבל, האיום כאן וצריך לבחון אותו בצורה מושכלת".

"צריך להסתכל באופן נקודתי ולקיים חקירות אפידמולוגיות מקיפות ומעמיקות, יש לפעול בצורה מדוייקת, חתונה של 250 איש לא הייתי הולך לעומת פתיחה של גן משחקים לילדים שנראה יותר הגיוני לפתוח אותו.

ראינו שגם השר אדלשטיין וגם המנכ"ל החדש פרופ' חזי לוי, לא שבויים בקונספציה, יש אנשים, בעיקר במערכת הביטחונית, שמנסים למשוך לכיוונים לא מקצועיים. המדיניות צריכה להיות מבוססת ראיות, נתונים, ועל פי  המלצות גורמים מקצועיים בתחום. אנחנו מגבים את עבודת משרד הבריאות בצורה מלאה", אמר לוין.

"אמנם אין מדובר בשפעת רגילה, אלא שנגיף יותר רציני, ולכן יש לחבוש מסיכות, ולשמור על כללי הריחוק החברתי. עם מגיפה מתמודדים עם כלים של מגיפה ואפידמיולוגים ואין צורך לזרוע בהלה ולהשתמש בצעדים כוללניים מדי". 

נזכיר, בצה"ל פרסמו דו"ח בנושא היערכות מדינת ישראל מול גל שני בו נכתב: "מדינת ישראל נכנסת בימים אלו לגל שני של תחלואת קורונה השונה במאפייניו מהגל הראשון אך לא פחות בחומרתו". על פי הערכת הדו"ח אם בישראל לא ינקטו בצעדים לעצור את גל ההדבקה החדש בעוד כחודש מספר הנדבקים החדשים היומי יעמוד על מעל 1,000 ומספר הנפטרים יגיע למאות נוספות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן