היערכות לגל שני: הממשלה והמל"ל ידונו על החמרות חדשות

ראש המל"ל יקיים מחר פגישה עם ת מנכ"לי משרדי הביטחון, הבריאות, האוצר, החינוך ועוד. על הפרק דיון על קיום אמצעים לבלום את התפשטות הקורונה. אחת ההצעות היא הגדלת הקנס נגד מי שייתפס ללא מסכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/20 21:19 כח בסיון התשפ

היערכות לגל שני: הממשלה והמל"ל ידונו על החמרות חדשות
אילוסטרציה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומנכ"לי משרדי הממשלה יקיימו מחר (א') דיון בהערכת מצב בנושא התפרצות גל שני של קורונה. לנוכח העלייה המתמשכת במספר החולים בקורונה ידונו מנכ"לי המשרדים על אפשוריות שונות של אמצעים שימנעו גל הדבקות. אחת האפשרויות שעומדות על הפרק היא הגדלת הכנסות נגד אזרחים שייתפסו ללא מסכה.

בנוסף לפגישת המנכ"לים תתקיים ישיבת ממשלה בנושא שתדון גם כן באפשרויות לבלום את גל ההדבקות. בצה"ל פרסמו דו"ח בנושא היערכות מדינת ישראל מול גל שני בו נכתב: "מדינת ישראל נכנסת בימים אלו לגל שני של תחלואת קורונה השונה במאפייניו מהגל הראשון אך לא פחות בחומרתו". על פי הערכת הדו"ח אם בישראל לא ינקטו בצעדים לעצור את גל ההדבקה החדש בעוד כחודש מספר הנדבקים החדשים היומי יעמוד על מעל 1,000 ומספר הנפטרים יגיע למאות נוספות.

במהלך השבת נודע על גל הדבקות בבית אבות בירושלים, 16 בני אדם נדבקו -14 דיירים ושני עובדים. עיריית אשדוד הודיעה כי  ייסגרו מחר 12 גנים . בנוסף מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, נכנסה לבידוד לאחר שהצטלמה עם מורה בסיור ברחובות ביום שני. היום נמצא כי המורה נדבקה בקורונה.