אין הסכמות: ההכרעה על סיום שנת הלימודים עוברת לבית הדין

המשא ומתן שהתקיים הלילה ונמשך הבוקר בין נציגי המדינה לארגון המורים בשאלת מועד סיום הלימודים הסתיים ללא תוצאות. ההכרעה בענין עוברת כעת לבית הדין

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/06/20 07:44 כז בסיון התשפ

אין הסכמות: ההכרעה על סיום שנת הלימודים עוברת לבית הדין
לימודים בתקופת הקורונה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקרב על החופש הגדול נמשך אל השעות הקטנות של הלילה אך נציגי המדינה וארגון המורים טרם הגיע להסכמות ועדיין אין תאריך רשמי לתחילת החופש הגדול. השיחות שהמשיכו גם במהלך הבוקר הגיעו לפיצוץ ולא התקבלה כל הכרעה בנושא. מוקדם יותר כעסה השופטת על נציגי החינוך: "איך אתם באים עכשיו בזמן פציעות? אם היה יותר זמן היה אפשר לחשוב על פתרונות ביניים מול הארגון, עכשיו אי אפשר להכניס זאת לסדר הזמנים".

נציגי ארגון המורים העל יסודיים, בראשות רן ארז, שנפגשו הלילה עם נציגי משרדי החינוך והאוצר וכן השלטון מקומי, ניסו להגיע לפשרה שתפתור את המשבר סביב דרישת הממשלה לחייב את מורי כיתות י' וחטיבות הביניים ללמד עד ה-1 ביולי, תשעה ימים נוספים אחרי המועד בו אמורה הייתה שנת הלימודים להסתיים, היום - דרישה שארגון המורים מתנגד לה נחרצות.

אם בית הדין לא יחייב היום את ארגון המורים ללמד את תשעת הימים הנוספים, צפויה גם יו"ר ההסתדרות המורים, יפה בן דויד, לחזור בה מההסכם ושנת הלימודים בבתי הספר היסודיים תסתיים כרגיל, ב-30 ביוני. אם שנת הלימודים תסיים כבכל שנה, יהיה מצב בו יהיו יחסרו תשעה ימים עד להפעלת בית הספר של החופש הגדול, מצב שיקשה מאוד על ההורים.

אתמול אמר שר החינוך יואב גלנט: "מדינת ישראל ומערכת החינוך בכלל זאת נמצאת בימים לא רגילים וכולנו נדרשים להיכנס מתחת לאלונקה ולתרום את חלקנו במסגרת צו השעה. מערכת החינוך חשובה ומשפיעה על כל אזרחי מדינת ישראל. לא נאפשר לבודדים להביא לאנרכיה במדינה בשל שאיפות אישיות וקטנוניות. אנחנו מחויבים לתלמידים, למורים ולהורים".

נכון לשעות הצהרים (ו), המו"מ שהתקיים במהלך כל הבוקר, הגיע לפיצוץ ולפי החלטת בית המשפט, הוא יחזור להכרעת בית הדין. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן