יפה בן דוד: "לא נוסיף יום אחד של עבודה ביולי על חשבוננו‎"

יפה בן דוד, יצאה בראיון נגד ההחלטה של שר החינוך כי הלימודים ימשכו לתוך חודש יולי והאשימה את האוצר בהתנהלות שלהם: "יש כסף במשרד האוצר - הוא יכול לממן בית ספר קיץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/20 21:59 כה בניסן התשפ

יפה בן דוד: "לא נוסיף יום אחד של עבודה ביולי על חשבוננו‎"
מזכ"לית הסתדרות המורים. יפה בן דוד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, התראיינה הערב (א') לחדשות 12 בעקבות החלטת שר החינוך, הרב רפי פרץ שהודיע על הארכת שנת הלימודים אל תוך חודשי הקיץ. השר שהתראיין מספר דקות לפני אמר: "לא יהיה מנוס מהארכת הלימודים בחודש יולי. לא יכול להיות שכולם יעבדו והמורים יצאו לחופש". אמנם הבטיח כי חודש אוגוסט יישאר כחופש. אלא שבן דוד יצאה נגד החלטתו של שר החינוך.

במהלך הראיון הכריזה: "לא נוסיף יום אחד של עבודה ביולי על חשבוננו. אף אחד לא מבין מה נדרש מציבור עובדי ההוראה כדי ללמד מרחוק. אנחנו הראשונים שנכנסנו מתחת לאלונקה ונתנו מימי החופש שלנו. יש כסף במשרד האוצר - הוא יכול לממן בית ספר קיץ". דבריה הנחרצים עוררו סערה באולפן, אך מי שהובך ביותר הם המורים שהרגישו כי בן דוד הוציאה שם רע על המורים, שנדמים כאגואיסטים הנהנים מחופשות מרובות. 

 "אני מתביישת שהיא מייצגת את המורים" מהירה להגיב מורה על הראיון, אליה הצטרפו עוד מורים נוספים. "במקום להיות דמות המחנכת הראשית, היא אחרונת העסקנים. יפה בן דוד מנותקת מהמורים אותה היא מייצגת. אני חברה בקבוצות של למעלה מ-400 מורים. כולם מגויסים ללמידה מרחוק ומוכנים להיכנס מתחת לאלונקה גם ביולי כדי להציל את המשק. אנחנו כמורים רוצים קודם כל את טובת התלמידים והתלמידות שלנו וברור שכדי שהם יוכלו ללמוד בראש שקט וברוגע נפשי ולהתקדם גם בשנה הבאה הם חייבים שיהיה להם בבית אוכל. זה יקרה כשאנחנו גם נרתם ונכנס מתחת לאלונקה ביולי".