שר החינוך לא ייפגש עם יו"ר ארגון המורים: "שלא יציב תנאים"

שנת הלימודים אמורה להסתיים באופן רשמי מחר וארגון המורים מסרב ללמד בתשעת הימים הנוספים. בשל כך משרדי החינוך, האוצר, והרשויות המקומיות צפויים לבקש מבית הדין לעבודה להוציא צווי מניעה נגד הארגון. השר גלנט לא יפגוש את רן ארז

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/20 07:52 כו בסיון התשפ

שר החינוך לא ייפגש עם יו"ר ארגון המורים: "שלא יציב תנאים"
האם נגמרה שנת הלימודים? אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ה-20 ביוני, שיחול בעוד יומיים, הוא התאריך הרשמי לסיום שנת הלימודים בחטיבות הביניים והתיכונים. אלא שבשל משבר הקורונה, משרד החינוך הורה הארכה של עוד תשעה ימים לשנת הלימודים. ארגון המורים העל יסודיים, מתנגד להארכת שנת הלימודים, וגם בהסתדרות המורים, המייצגת את מורי בתי הספר היסודיים והתיכונים אמרו כי יתנגדו להארכה, אם השנה לא תוארך בתיכונים. ונשאלת השאלה מי יכריע במועד סיום שנת הלימודים משרד החינוך או ארגון המורים.

בתחילת השבוע הודיע שר החינוך החדש, יואב גלנט, ששנת הלימודים תוארך בעשרה ימים בתיכונים, ובשבועיים בבתי הספר היסודיים ובגנים.  ההודעה לא תואמה עם ארגוני המורים, המתנגדים להארכת שנת הלימודים. גלנט אמר כי "יש כאן התנהגות לא מקובלת, כל האמצעים עומדים לרשותנו". כעת מרד החינוך בשיתוף משרד האוצר והרשויות המקומיות צפויים לגשת היום (ה') לבית הדין לעבודה להוציא צווי מניעה נגד ארגון המורים.

בנוסף, שר האוצר ישראל כ"ץ איים כי יקצץ במשכורות המורים שלא ישלימו את תשעת ימי העבודה בחופשת הקיץ, בשל העובדה שהמשרד לא יכיר בימים שבהם לימדו מרחוק בזמן משבר הקורונה כימי עבודה. יו"ר ארגון המורים, רן ארז, אמר על האיום בתגובה: "נערכנו גם משפטית וגם כלכלית, כל מורה שעלול להיפגע יש לנו את האפשרות לעזור לו כלכלית ומשפטית. אנחנו נפצה אותם ונעזור להם, יש לנו את התקציב לכך - שום מורה לא ייפגע".

הבוקר הודיע שר החינוך כי לא יגיע לפגישת ההיכרות המתוכננת עם יושב ראש ארגון המורים הארצי, רן ארז, לאחר שארז הציב תנאי: חברי הנהלת ארגון המורים יצטרפו אליו לפגישה. מסביבתו של השר נמסר: "השר גלנט הזמין את ארז לפגישת היכרות, מתוך רצון טוב שהשניים יפעלו יחדיו למען תלמידי ומורי ישראל. צר לנו שיו"ר ארגון המורים הארצי בוחר שוב בפוליטיקה קטנה על פני רווחת התלמידים והמורים במדינה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן