יו"ר ארגון המורים: אם משרד החינוך יפגע בשכר – נשלים אותו

ברקע איום משרד האוצר לקצץ בשכר המורים, רן ארז יו"ר ארגון המורים טוען שלארגונו יש יכולת לפצות את המורים ותוקף את מנכ"ל משרד החינוך: "משרדי הבריאות והאוצר מנהלים אותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/20 21:55 כד בסיון התשפ

יו"ר ארגון המורים: אם משרד החינוך יפגע בשכר – נשלים אותו
יו"ר ארגון המורים רן ארז, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ברקע איום משרד האוצר לקצץ בשכר המורים,רן ארז, יו"ר ארגון המורים, הבהיר בריאיון ל'חדשות 13' שלארגונו יש את היכולת לפצות מורים שייפגעו כלכלית ותקף את מנכ"ל משרד החינוך: "משרדי הבריאות והאוצר מנהלים אותו"

בנוגע לאיום משרד האוצר על קיצוץ במשכורות המורים שלא ישלימו את תשעת ימי העבודה בחופשת הקיץ, בשל העובדה שהמשרד לא יכיר בימים שבהם לימדו מרחוק בזמן משבר הקורונה כימי עבודה, אומר ארז: "נערכנו גם משפטית וגם כלכלית, כל מורה שעלול להיפגע יש לנו את האפשרות לעזור לו כלכלית ומשפטית. אנחנו נפצה אותם ונעזור להם, יש לנו את התקציב לכך - שום מורה לא ייפגע".

עוד הוסיף, "כדי לנכות שכר מאנשים צריכים החלטה של בית משפט, אמרתי למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב שהוא נאבק על תשעה ימים אומללים, 'בוא נשב כולנו ונתכנן תסריטים ל-1 בספטמבר, כי אף אחד לא יודע מה יהיה אז', אמר לי 'תעזוב אותי'".

ארז טען: "לאבואב אין סמכויות - משרדי הבריאות והאוצר מנהלים אותו". בנוסף, מתח ביקורת על התנהלות מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד: "היא עשתה הסכם מחוסר ברירה, היא נלחצה פוליטית ועשתה טעות".