יו"ר ועדת הקורונה: "במקרה של גל קורונה שני - נמנע סגר גורף"

יו"ר הוועדה לעניין נגיף הקורונה והיערכות למגיפות ורעידות אדמה, ח"כ יפעת שאשא ביטון אמרה: "במקרה של גל קורונה שני - נמנע סגר גורף". איגוד מנהלי מחלקות הרווחה: "ברגע האמת הטכנולוגיות המתקדמות לא עבדו; עובדים סוציאליים אספו רשימות כדי לעזור לזקנים ונזקקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/20 16:20 כד בסיון התשפ

יו"ר ועדת הקורונה: "במקרה של גל קורונה שני - נמנע סגר גורף"
ח"כ יפעת שאשא ביטון, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

הוועדה המיוחדת לעניין נגיף הקורונה בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון, קיימה היום (ג') דיון מהיר  ביוזמת חברי הכנסת מיקי לוי ואוסאמה סעדי בצורך הדחוף בהיערכות רשויות המדינה לאפשרות של גל קורונה שני. 

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון אמרה: "התחזיות בעולם מדברות על כך שהגל השני יבוא בנובמבר הקרוב, וזה יגיע יחד עם תופעות לוואי של עוד מחלות חורף. זהו אחד האתגרים הגדולים של מערכת הבריאות: הטיפול בקורונה לצד שאר המחלות."

"לקראת הגל שני, אנחנו צריכים ללמוד ממה שהיה בגל הקודם ומשם להתקדם בצורה שלא תשבש את כל שגרת החיים של מדינת ישראל ע"י סגר כללי ומהלכים גורפים אלא טיפול ממוקדי ונקודתי במוקדי ההתפרצות. עלינו לדעת לייצר כבר מעכשיו מנגנונים ותכניות לקטיעת שרשרת ההדבקה באופן אחיד ובמהירות האפשרית". הוסיפה שאשא ביטון.

"הדיון הזה הוא יריית פתיחה לדיונים רבים וייעודים שנידרש אליהם בהתייחסות רחבה בוועדה, ללמוד כיצד כל הגופים מוכנים לקראת הגל השני בכל אחד מתחומי החיים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן