6 העצורים מהתקרית בחברון שוחררו לביתם

שוחררו לביתם 6 עצורים באירועים בחברון. השופט: אני סבור שניתן להפיג החשש עו"ד בן גביר: נשקול תביעה אזרחית נגד המשטרה. עו"ד רום מחוננו : הוכחתי שהמעצר היה לא חוקי

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/20 11:18 כד בסיון התשפ

6 העצורים מהתקרית בחברון שוחררו לביתם
התקיפה בערב שבת, צילום: צילום מסך

בעקבות התקרית האלימה בשבת האחרונה בין צעירים יהודים לבין תושב פלשתיני בחברון, החלה המשטרה שורה של מעצרים. בסך הכל נעצרו ששה חשודים כשמחצית מהם נחשבים לקטינים. הששה נעצרו בחשד של יידוי אבנים לכיוון כלי רכב פלשתינים. בנוסף אליהם ישנם עוד שניים שהובאו לחקירה על תקיפת תושב פלשתיני בחברון.

הששה הובאו לבית משפט השלום בירושלים לבקש הארכת מעצר. שופט בית משפט השלום אליעזר ביאלין דחה בקשת המשטרה והורה לשחרר את עולם לביתם. במהלך הדיון טענה המשטרה כי השישה היו מעורבים בעברות של תקיפת ערבים בשבת, אך לאחר חקירה של עו"ד איתמר בן גביר הודה נציג המשטרה כי למעשה הם לא תקפו אדם אלא חשודים כי  הזיקו לרכוש ערבי. 

עו"ד רום מחוננו טען כי המעצר היה לא חוקי ולאחר חקירת השוטר שתחילה טען שיש צווי מעצר הודה נציג המשטרה כי הצווים הוצאו נגד אחרים. הסנגורים טענו כי אין עילה למעצר, המשטרה כשלה כאשר שכחה להוציא צווי מעצר וכי אחרים שנעצרו באותה עילה שוחררו 

השופט ביאלין דחה בקשת המשטרה להאריך המעצר ב 4 ימים וקבע כי ניתן להפיג המסוכנות מהעוררים במעצר בית בין יומיים וכי הוא מקבל הטענות כי המעצר היה לא חוקי ובכל מקרה נוכח שחרור מעורב אחר אין עילה להחזיק העצורים במעצר. 

עו"ד בן גביר: "טוב עשה בית המשפט ששחרר העצורים  אם היה מדובר באירוע בכל מקום בארץ איש לא היה עוצר אותם ובכל מקרה כאשר המשטרה שחררה מעורב אחר, לא הייתה הצדקה להפלות החשודים ואנו שוקלים תביעה אזרחית". עו"ד רום: "אני שמח שבית המשפט קיבל טענתי שהמעצר לא היה חוקי ומוטב היה שהמשטרה הייתה משחררת העצורים בתחנה".