לוחם גולני הגן על פלשתיני מפני קטטה עם יהודים בחברון

קבוצת צעירים יהודים מחברון תקפו בערב שבת את איבראהים בדר, תושב פלשתיני מהאזור. לוחם גולני שארע את המתרחש רץ לסייע לפלשתיני וגרש את התוקפים. שר הביטחון: " החייל פעל כמצופה מכל חייל ומפקד בצה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/20 22:12 כא בסיון התשפ

לוחם גולני הגן על פלשתיני מפני קטטה עם יהודים בחברון
ארכיון: חיילים בחברון, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

תקרית אלימה בחברון, אמש בערב שבת חבורה של  צעירים יהודים בעיר חברון, החלו לתקוף את איבראהים בדר, גבר בן 31, פלשתיני תושב האזור. לאחר שהחל להקיף את בדר החלו להכותו, עד שאל הקטטה התפרץ לוחם גולני שהפריד בין בדר לבין התוקפים. עוד דווח כי במקביל ארעו 4 תקריות אלימות דומות באותו מרחב, כולל ניקובי צמיגים.

בשיחה לכאן 11 סיפר בדר על התקיפה וכן הודה לחייל שהגן עליו: ""אני מודה לחייל שסייע לי והרחיק אותם ממני. הצבא צריך לדאוג שהם לא יתקפו מישהו נוסף. צריך לעצור את המתנחלים האלה". מצה"ל נמסר כי: "במהלך הלילה היה חיכוך בין ישראלים לפלסטינים בחברון שכלל ידויי אבנים ובקבוקי תבערה. כוחות צה"ל שהגיעו למקום פיזרו את ההתקהלות האלימה. לא ידוע על פצועים באירוע".  האירוע הועבר למשטרת ש"י, שחוקרת את נסיבות המקרה, מספר צעירים נעצרו ונחקרו.

 עו"ד איתמר בן גביר שייצג את חלקם הגיע לתחנת המשטרה  בשבת בבוקר והם שוחררו בתנאי הרחקה. "הצעירים טוענים שערבים התגרו בהם, יש להבין שחלק מערביי חברון למדו שיטה. להתגרות ביהודים ולצלם" אמר בן גביר.

שר הביטחון בני גנץ הגיב על האירוע בחשבון הטוויטר שלו: "חייל גולני שהגן על תושב פלסטיני בחברון, פעל כפי שמצופה מכל חייל ומפקד בצה"ל. זאת לפי הפרטים שהועברו בדיווחים בערוצי הפיקוד. צה"ל מחוייב לביטחונם של אזרחים בכל מקום בו הוא פועל, ואני סומך על הדרגים הפיקודיים בצה"ל שיתחקרו את האירוע באופן מסודר".