תנועה חדשה מבקשת לאגד מתגייסים מהימין הקיצוני

תנועת ”מתגייסים באמונה“ הפיצה חומרי הסברה בלשכות הגיוס, במטרה לחזק בקרב החיילים לעתיד את ההתנגדות לפינוי יישובים, כבר בחודשים הראשונים לשירותם הצבאי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/12/12 10:06 יט בכסלו התשעג

תנועה חדשה מבקשת לאגד מתגייסים מהימין הקיצוני
יחצ, צילום: יחצ

תנועה חדשה בשם ”מתגייסים באמונה“ פועלת בקרב מתגייסים לצה“ל, בחודשים שטרם גיוסם בפועל, כדי ”להשפיע מבפנים“ ולחזק בקרב החיילים לעתיד את ההתנגדות לפינוי מתיישבים ויישובים. מאחורי התנועה החדשה עומדים גורמי ימין המבקשים ליצור התנגדות בקרב הצעירים, כבר מהחודשים הראשונים של שירותם הצבאי, לכל תרחיש של פינוי יישובים בו הם עשויים להתקל בעתיד.

בשבוע שעבר, עם תחילת גיוסי חודש נובמבר ליחידות הקרביות לצה“ל, החלו פעילי התנועה להפיץ חומרי הסברה בלשכות הגיוס, בישיבות ההסדר, במכינות הקדם צבאיות ובבתי הכנסת.

(צילום: הקול היהודי)

בפליירים שהופצו על ידי התנועה נכתב כי "אם אתה מאמין שיש הבדל בין יהודי לגוי. שחייל יהודי בעד היהודי. שאפשר להשפיע מבפנים. שחייל נלחם באויב גם אם זה נגד "טוהר הנשק"; ש"תג מחיר" נגד האויב זו התנהגות מתבקשת; שחייל יהודי מסרב לפקודות שנוגדות את ההלכה; שציוד צבאי שמיועד להרס בתי יהודים צריך להיות מושבת; שבכוחה של כוס סוכר אחת קטנה להשבית שופל ענק; שחיסול ממוקד בעזה לא יפתור את הבעיה - אתה לא לבד".

דוד הס, אחד מראשי התנועה שעומד בעצמו בפני גיוס, הסביר לאתר האינטרנט ”הקול היהודי“ כי "התנועה עוסקת בעיקר בהסברה לחייל היהודי, שאם הצבא מכריח אותו להיות במסגרת הזאת, אז הוא יכול לראות את הטוב שבדבר ואיך בכל מצב הוא יכול לעזור לעם היהודי".

לדבריו, "עיקר העניין זה שמתגייס טרי ירגיש שהוא לא לבד. עברו הרבה שנים שאנשים ידעו על הבעיות אבל חשבו שהם ניצבים לבד מול מערכת גדולה. הגיע הזמן שנתאחד ונגיד בקול את הדברים הללו ונעמוד על שלנו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בצה"ל מגנים בחריפות כל ניסיון לביצוע תעמולה פוליטית במסגרת צבאית,בשטח בסיס צבאי. במקרה המדובר, הגיע מועמד לשירות ביטחון ללשכת הגיוס לצורך ביצוע הליכים ובמעמד זה חולקו העלונים המדוברים,זאת ללא ידוע או אישור הגורמים הרלוונטים בצה"ל. עם היוודע המקרה לסגל לשכת הגיוס, הוחרמו העלונים והופסקה חלוקתם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן