שר הביטחון לקצין בקבינט: "אל תענה לבנט"

שר הביטחון לא אהב ככל הנראה את הביקורת שהשמיע השר בנט לפני כינוס הקבינט ועל פי דיווחים הורה לקצין בישיבה לא לענות לשאלות שר החינוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/16 14:34 כז בסיון התשעו

שר הביטחון לקצין בקבינט: "אל תענה לבנט"
flash90, צילום: flash90

בסוף השבוע מתח שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ביקורת על דחיית ישיבת הקבינט למוצ"ש ואמר "זה פיקוח נפש. הטרור לא מחכה". במספר התבטאויות אמר השר בנט כי יש לשנות את התפיסה המקובעת, והציג תוכנית עם מספר רב של שלבים ותוכניות כיצד יש להילחם בטרור. בין האפשרויות: בנייה ביו"ש, מלחמה וירטואלית באפשרויות הגלישה, מבצע צבאי ומעצרים של משוחררי עסקת שליט.

ההתבטאויות הללו עוררו ככל הנראה לא מעט רוגז אצל שר הביטחון אביגדור ליברמן. על פי דיווח במהלך ישיבת הקבינט שאל בנט את הקצינים הבכירים בישיבה שאלות רבות והמשיך בכך גם לאחר שהשר ליברמן הורה לו לחדול. בשלב מסוים, כך על פי הדיווח הורה ליברמן לקצינים בישיבה, הכפופים לו באופן רשמי להפסיק ולענות לשר בנט.

בישיבה אישרו השרים שורה של צעדים הקשורים לפיגועים האחרונים הכוללים גל מעצרים נרחב בכפר בני נעים שממנו יצא המחבל שרצח את הילדה הלל יפה אריאל הי"ד, הוחלט לבטל אישורי עבודה לאלפי פלסטינים ביהודה ושומרון ולבחון ביטול של אלפי אישורים נוספים.

עוד החלטה שאושרה היא קיזוז מלא של הכספים שמשלמת ישראל לרשות במישרין או בעקיפין למחבלים הכלואים בישראל או למשפחות רוצחי יהודים שנרצחו בפיגועים אותם ביצעו - מתוך כספי המסים שמועברים לפלסטינים.