שקד: נצביע נגד ליברמן ונלך לבחירות

המשבר בין הבית היהודי לליכוד מחמיר. שרת המשפטים אמרה הבוקר כי הבית היהודי מוכן ללכת לבחירות על הנושא. בכיר בליכוד: אם צריך נלך לבחירות, בנט לא מאיים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/05/16 11:44 כא באייר התשעו

שקד: נצביע נגד ליברמן ונלך לבחירות
יאשרו אותו? (flash90), צילום: יאשרו אותו? (flash90)

משבר הקבינט מחריף: שרת המשפטים, איילת שקד, מהבית היהודי אמרה הבוקר (ראשון) בראיון עם אסף ליברמן בתכנית "בוקר טוב ישראל" בגל"צ כי אין בכוונתו של ראש המפלגה, נפתלי בנט, לוותר על הדרישה למזכיר צבאי בקבינט. "נצביע נגד מינוי ליברמן - גם אם זה יוביל לבחירות".

"בנט מבקש את זה כבר תקופה מאוד ארוכה. הוא ביקש את זה כבר במשא ומתן הקואליציוני, ונתניהו אמר לו שזה לא עניין לאותה עתה ושהוא ידבר איתו על זה. זה לא קרה גם בשנה האחרונה", תיארה השרה שקד, "אז כשאנחנו רואים שזה לא קורה אז אין לנו ברירה, אלא להתנות את זה".

בליכוד לעומת זאת מגיבים בזעם על הלחץ של הבית היהודי, "הרטוריקה של איילת שקד בשמו של בנט מסלימה את המצב", אמר בכיר בליכוד ל'מאקו' בתגובה לדבריה של שקד. "בנט רוצה להביא את נתניהו לכדי התקפלות וזה לא יקרה. נכון שהמסר של בנט 'לא ג'ובים אלא חיי אדם' מכניס אותנו לצרה, למרות שזה רחוק מהאמת, אבל אם צריך נלך לבחירות, הוא לא מאיים".

בסוף השבוע הודיע ראש הממשלה נתניהו כי מינה צוות בראשות ראש המל"ל לשעבר, האלוף במילואים יעקב עמידרור, שידון בדרישות בנט ויגיש את המלצותיו תוך שלושה שבועות. אך בנט סירב להאמין ליוזמה והמשיך לתקוף את נתניהו בנושא. לדברי בכירים בבית היהודי הוועדה לא תואמה עם המפלגה והם חוששים כי מסקנות הוועדה לא ייושמו.

על פי דיווחים שלא אומתו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ניסה בימים האחרונים לתווך בין בנט ונתניהו, אך המגעים התפוצצו לאחר שבליכוד לחצו על נתניהו לא לקבל את הפשרה. "אני יודע שהפערים קטנים ולשני הצדדים יש רצון טוב. בל נשכח שמטרת העל היא לשרת את האזרח ולא להוציא אותו כל שנה לבחירות מיותרות", צייץ היום אדלשטיין.