שי ניצן פורש מהפרקליטות

לאחר שלא נבחר לתפקיד פרקליט מחוז ירושלים, צפוי ניצן לסיים את תפקידו החודש ולחתום בכך שמונה שנים כמשנה לפרקליט המדינה, תקופה בה נחשב ל"סדין האדום של המתנחלים"

חדשות כיפה אורי פולק 23/01/12 08:39 כח בטבת התשעב

שי ניצן פורש מהפרקליטות
מתוך המודעה, צילום: מתוך המודעה

המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, יפרוש החודש מפרקליטות המדינה לאחר שאתמול (א') התברר לו כי לא יזכה בתפקיד פרקליט מחוז ירושלים, אליו התמודד. אתמול פורסם כי מי שתכהן בתפקיד היא עו"ד נורית ליטמן, וניצן, הצפוי לסיים את תפקידו החודש - עתיד נכון לעכשיו לפרוש בכך מפרקליטות המדינה.

בשמונה השנים האחרונות כיהן ניצן כמשנה לפרקליט המדינה. תקופת כהונתו התאפיינה בעיסוק מוגבר בענייני הסתה, מה שהפך אותו בעיני רבים ל"סדין האדום של המתנחלים" ולמי שעוסק רבות בענייניהם. כך למשל עמד ניצן מאחורי חקירות המשטרה שנפתחו בעקבות פרסום הספר "תורת המלך",לרבות מעצרם של הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף, שנחשב לאירוע חריג שהסעיר רבבות.

החלטה נוספת שעוררה זעם בקרב המתיישבים, הייתה לפתוח בחקירה סביב "מכתב הרבנים" שנכתב על ידי כ-25 רבנים לאחר הטבח בישיבת מרכז הרב בשנת 2008. עד כה נחקרו במשטרה עשרות רבנים וביניהם הרב דוד מאיר דרוקמן. בקרוב צפוי להיחקר גם הרב שמואל אליהו, הנתון בחקירה פלילית.

לפני כשנה פורסם באינטרנט סרטון הסתה חמור נגד שי ניצן, הקורא לרצוח אותו, זאת בעקבות הוראתו של ניצן למשטרה לפתוח בחקירה פלילית בעבירה של הסתה לגזענות נגד שתי קבוצות ברשת החברתית פייסבוק, שכללו התבטאויות גזעניות נגד ערבים. בשל פרסום הסרטון, הוצמדה לניצן אבטחה צמודה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן