שי ניצן מסיים את תפקידו

המשנה לפרקליט המדינה יפרוש מתפקידו לאחר כהונה רווית מתחים, בת שמונה שנים, במהלכה נחשב ל"סדין האדום של המתנחלים"

חדשות כיפה אורי פולק 08/12/11 08:53 יב בכסלו התשעב

שי ניצן מסיים את תפקידו
מתוך המודעה, צילום: מתוך המודעה

שי ניצן - הולך הביתה: המשנה לפרקליט המדינה יעזוב את תפקידו בחודש פברואר הקרוב, בתום כהונה בת שמונה שנים. ניצן עתיד להתמודד על משרת פרקליט מחוז ירושלים והוא צפוי להיות מוחלף בעו"ד אלי אברבנאל, המשמש כיום תובע במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ושכיהן כתובע גם במשפטו של השר לשעבר איציק מרדכי.

תקופת כהונתו של ניצן התאפיינה בעיסוק מוגבר בענייני הסתה, מה שהפך אותו בעיני רבים ל"סדין האדום של המתנחלים" ולמי שעוסק רבות בענייניהם. כך למשל עמד ניצן מאחורי חקירות המשטרה שנפתחו בעקבות פרסום הספר "תורת המלך", לרבות מעצרם של הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף, שנחשב לאירוע חריג שהסעיר רבבות.

החלטה נוספת שעוררה זעם בקרב המתיישבים, הייתה לפתוח בחקירה סביב "מכתב הרבנים" שנכתב על ידי כ-25 רבנים לאחר הטבח בישיבת מרכז הרב בשנת 2008. עד כה נחקרו במשטרה עשרות רבנים וביניהם הרב דוד מאיר דרוקמן. בקרוב צפוי להיחקר גם הרב שמואל אליהו, הנתון בחקירה פלילית.

לפני כשנה פורסם באינטרנט סרטון הסתה חמור נגד שי ניצן, הקורא לרצוח אותו, זאת בעקבות הוראתו של ניצן למשטרה לפתוח בחקירה פלילית בעבירה של הסתה לגזענות נגד שתי קבוצות ברשת החברתית פייסבוק, שכללו התבטאויות גזעניות נגד ערבים. בשל פרסום הסרטון, הוצמדה לניצן אבטחה צמודה.