שינו כיוון: טענות נגד עיריית כפר סבא על אכיפת חילול שבת

עיריית כפר סבא הגישה לאחרונה כתב אישום נגד שני בעלי קניונים שפעלו בשבת. ב'שבת שוויון' טוענים כי הדבר נעשה רק בעקבות עתירה שהגישו נגדה ולאחר חודשים שהעירייה העלימה עין מחילול השבת בעיר

חדשות כיפה 25/04/17 10:20 כט בניסן התשעז

שינו כיוון: טענות נגד עיריית כפר סבא על אכיפת חילול שבת
shutterstock, צילום: shutterstock

עיריית כפר סבא הגישה לאחרונה כתב אישום נגד שני קניונים בעיר שפועלים בשבת. בקואליציית 'שבת שיווין' טוענים כי פעולות העירייה נובעות מעתירה שהם הגישו נגדה, יחד עם בעלי עסקים, בטענה שעד כה החוק לא נאכף על ידה.

בקיץ האחרון נפתח בעיר קניון אושילנד, שהציג את עצמו כפתוח גם בשבת. פתיחת החנויות ביום המנוחה גררה אחריה פעולות דומות מצד חנויות בקניון G שרצו להתחרות במרכז הקניות החדש. אתמול (שני) נערך דיון בבית המשפט המחוזי בלוד, בו חשפה עיריית כפר סבא כי היא הגישה כתב אישום נגד שני בעלי הקניונים בגין פתיחת 18 חנויות בקניון אושילנד ו-2 חנויות בקניון G.

העותרים נגד העירייה, וביניהם 'שבת שיוויון' טוענים כי העירייה החלה לאכוף את חוק העזר העירוני רק לאחר שעתרו נגדה וכי עד כה היא העלימה עין.  כראיה הם מציגים את העובדה שההתראות לבעלי העסקים בקניונים נשלחו רק מספר חודשים לאחר שהחלו לעבוד בשבת. בעירייה טענו כי פעולות האכיפה נעשות כל הזמן וכי בעתיד הם אף יפעלו מול בעלי החנויות עצמן ולא רק מו לבעלי הקניונים. בתגובתה לבית המשפט נכתב כי היא "אוכפת עבירות של בעלי עסקים הפותחים עסקיהם בשבת באמצעות משלוח הודעות והתראות לעסקים, ובמידת הצורך על ידי קנסות וכתבי אישום".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן