שטבון מסביר למה החליט להצביע נגד חוק הגיוס

חבר הכנסת יוני שטבון מסביר מדוע החליט להצביע נגד חוק הגיוס, בניגוד להחלטת הקואליציה, ולעמוד בפני איום הדחה בסיעתו. "יש עתיד הפכו את הדיון לשיח של שנאה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/03/14 08:23 י באדר ב'

שטבון מסביר למה החליט להצביע נגד חוק הגיוס
יחצ, צילום: יחצ

12 שעות לאחר הודעתו הדרמטית של חבר הכנסת יוני שטבון כי יצביע נגד חוק הגיוס, בניגוד לעמדת הקואליציה וזאת תחת איום של הדחה מכל תפקידיו בסיעה, מסביר שטבון בתכנית הבוקר של אורלי וגיא מדוע קיבל את ההחלטה.

יוני שטבון החליט להצביע נגד חוק הגיוס - כל הכותרות

- יוני שטבון נגד הקואליציה: אתנגד לחוק הגיוס

- עופר שלח: "לקואליציה יש אחריות ולא תמיד נראה שבבית היהודי מבינים אותה"

- השינוי הדרסטי: כך התבטא שטבון לפני שלושה שבועות

כזכור, בניגוד לעמדת הקואליציה, הכריז אמש (ג') חבר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יוני שטבון כי יתנגד לחוק הגיוס. לטענת שטבון, החוק הוא חלק מגל חקיקה המאתגר את זהותה היהודית של המדינה, ולפיכך יתנגד לו. "החוק לא עומד לבדו, הוא חלק אינטגראלי מאותה מתקפה על זהותה היהודית של המדינה. תפיסת עולמי הציבורית, היהודית והישראלית לא מאפשרת לי להיות חלק מאותה מגמה". שטבון התייחס לברית הפוליטית בין יש עתיד לבית היהודי ואמר כי: "הברית עם יש עתיד, המבקשת לנתק את הדת מהמדינה, היא אם כל חטאת. אימו והורתו של האתגר על זהותה של המדינה, של גל החקיקה האנטי יהודי, של ההדרה וההסתה נגד אחינו החרדים, של הניתוק והפגיעה בפריפריה, וכמובן, של האתגר על עמידתנו על ארץ ישראל".

צפו בהסברו בתכנית הבוקר:

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן