השינוי הדרסטי: כך התבטא שטבון לפני שלושה שבועות

בעקבות הודעתו של יוני שטבון כי יצביע נגד חוק הגיוס עלו טענות כי החלטתו נבעה מלחץ של רבנים חרדיים. בדיקת 'כיפה' מעלה התבטאויות שונות בתכלית של שטבון, רק לפני שלושה שבועות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/03/14 23:24 ט באדר ב'

השינוי הדרסטי: כך התבטא שטבון לפני שלושה שבועות
יוני שטבון, צילום: יוני שטבון

הערב (ג') הודיע ח"כ יוני שטבון במפתיע כי יצביע נגד חוק הגיוס וזעזע את הקואליציה שעד אז הייתה מאוחדת מאחורי החוק אשר מטרתו גיוס חרדים.

בעקבות הודעתו נשמעו טענות כי בעוד אמש (ב') התבטא שטבון בעד חוק הגיוס ואף טען כי יצביע בעדו, החלטתו היום (ג') להצביע נגד החוק נבעה מלחצים של רבנים חרדיים.

בדיקת 'כיפה' בדף הפייסבוק של שטבון מעלה כי רק לפני שלושה שבועות התבטא חבר הכנסת בצורה נחרצת בעד החוק ותמך בו בצורה מלאה וחסרת פשרות. "ועדת שקד תצביע היום על מתווה נכון ומאוזן", כתב שטבון ב-19 בפברואר. "ברור לי שיהיו כאלה שינסו לייצר פרובקציות וכותרות. אבל אני אומר לכם, התהליך הדרגתי ומכיר בערך לימוד התורה ושירות המדינה כאחד".

"הנה ההישג שלנו. בקדנציה הקרובה לא יהיו סנקציות בכלל, לא כלכליות ולא פליליות", כתב שטבון בפוסט נוסף שהעלה באותו יום. "יש תקופת מעבר ושילוב תהליכי ומאוזן של האוכלוסייה החרדית ובקצב שלהם. בחרנו להדגיש את ערך לימוד התורה ושירות המדינה כאחד. חבל שחברי יש עתיד מנסים ללבות את הרוחות , הם יודעים את האמת. מציע לכולם לא להיות ניזונים מכותרות בתקשורת".

(צילום: צילום מסך)

בראיון שקיים מוקדם יותר הערב (ג') בערוץ 7 אמר שטבון כי יצביע על פי צו מצפונו למרות הלחצים שהופעלו עליו והמחיר אותו הוא עלול לשלם במידה ואכן יצביע נגד. עם זאת, אמר שטבון, כי לעיתים יש צורך לשלם את המחיר. שטבון לא הסביר את פשר הפיכת דעתו מקצה לקצה בתוך זמן קצר אך יחד עם זאת אמר כי הבעיה עם החוק אינה נוסחו אלא ההמולה התקשורתית המתלווה אליו ואשר פוגעת בכבוד התורה.