Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
יוני שטבון נגד הקואליציה: אתנגד לחוק הגיוס - כיפה

יוני שטבון נגד הקואליציה: אתנגד לחוק הגיוס

חבר הכנסת יוני שטבון הודיע במפתיע כי יתנגד לחוק הגיוס, זאת בניגוד לעמדת מפלגתו ולקואליציה. "החוק הולדתו בחטא. חלק מגל חקיקה אנטי דתית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/03/14 18:34 ט באדר ב'

יוני שטבון נגד הקואליציה: אתנגד לחוק הגיוס
יחצ, צילום: יחצ

בניגוד לעמדת הקואליציה, הכריז הערב (ג') חבר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יוני שטבון כי יתנגד לחוק הגיוס. לטענת שטבון, החוק הוא חלק מגל חקיקה המאתגר את זהותה היהודית של המדינה, ולפיכך יתנגד לו. "החוק לא עומד לבדו, הוא חלק אינטגראלי מאותה מתקפה על זהותה היהודית של המדינה. תפיסת עולמי הציבורית, היהודית והישראלית לא מאפשרת לי להיות חלק מאותה מגמה". שטבון התייחס לברית הפוליטית בין יש עתיד לבית היהודי ואמר כי: "הברית עם יש עתיד, המבקשת לנתק את הדת מהמדינה, היא אם כל חטאת. אימו והורתו של האתגר על זהותה של המדינה, של גל החקיקה האנטי יהודי, של ההדרה וההסתה נגד אחינו החרדים, של הניתוק והפגיעה בפריפריה, וכמובן, של האתגר על עמידתנו על ארץ ישראל"

היום (ג'), במעמד הקואליציה בלבד, החלו הדיונים על חוק הגיוס שיעלה מחר להצבעה. בזה אחר זה, עלו מרבית חברי הקואליציה ונימקו את הצבעתם בעד החוק. בצעד מפתיע ובניגוד לעמדת הקואליציה ומפלגתו שלו, הכריז ח"כ יוני שטבון כי יתנגד לחוק הגיוס. "בחודשים האחרונים", אמר, "חשתי בין השורות ומעל פניהן, אם זה בדיוני הוועדות ואם זה במליאת הכנסת, כיצד מדברים פה על הציבור החרדי. כאילו היה מדובר בשמורת טבע, זן נכחד. לא יכולתי לשאת את השנאה, את האובססיה של 'להכניס להם'". שטבון שהיה הנואם הלפני אחרון, אמר כי "הקשבתי בקשב רב לחבריי בקואליציה, יוזמי החוק הצליחו. הנתק מהציבור החרדי הושלם, והפך להיות עיקר ומהות החוק", והדגיש כי "לא אתן יד להסתה, לאנטי יהדות ולאתגר על זהותה היהודית של המדינה".

צפו בנאום שטבון במליאה:

[embed]

])

שטבון, רס"ן בסיירת אגוז ומעוטר צל"ש על תפקודו במלחמת לבנון השנייה, דיבר על חשיבות השירות הצבאי ואמר כי "אני מאמין ומקווה שהציבור החרדי יהיה חייב לקבל יום אחד את ערך מצוות השירות הצבאי". עם זאת, ביקש להדגיש כי "כיהודי, אני מאמין ומקווה שהגיע הזמן שהאליטה בישראל תכיר בערך לימוד התורה ובזהותה היהודית של מדינת ישראל. שתכיר ותקבל סוף כל סוף את מצוות ואהבת לרעך כמוך".

על החוק עצמו אמר שטבון כי "חוק הגיוס הנוכחי, הולדתו בחטא. חלק מגל חקיקה אנטי דתית, מבית היוצר של מפלגת יש עתיד ומפלגת התנועה". ח"כ שטבון הבהיר כי מדובר "בגל חקיקה שכל מטרתו ותכליתו לאתגר את אופייה היהודי של מדינת ישראל - בדרך למדינת כל אזרחיה", וטען כי "זאת מלחמת תרבות, מערכה על פניה של המדינה, איזו מדינה אנחנו רוצים - יהודית או כל אזרחיה".

שטבון הבהיר כי "הודות לחבריי לבית היהודי ובראשם חברתי איילת שקד, הוכנסו לחוק הגיוס העומד לפתחינו שינויים רבים. כל זאת במטרה למנוע שאף אחד מאחינו החרדים לא יתגייס בכפייה. עשינו מאמצים ומסרנו את הנפש למען אחינו החרדים, כדי לנסות לייצר חוק ישים, אפשרי ומכיל"" , אך הדגיש כי "אי אפשר ולא נכון לראות את חוק הגיוס הנוכחי לכשעצמו", אמר, "החוק הזה לא עומד לבדו, הוא חלק אינטגראלי מאותה מתקפה על זהותה היהודית של המדינה". לאור זאת, הבהיר שטבון כי "כרס"ן במילואים, כקצין ומפקד בכל חזיתות הלחימה, כמי שאיבד ונשא על כתפיו את חבריו ההרוגים במלחמת לבנון השנייה, בחרתי היום לעמוד על עקרונותיי, ולהתנגד למגמה האנטי דתית", וחתם בהבהרה: "אני אוהב את התורה, אני אוהב את המדינה, ומאמין גדול בעם הנפלא שלנו"

כזכור, ביום ראשון האחרון הודיעו חברי האופוזיציה כי יקיימו כנס אלטרנטיבי למליאת הכנסת מתוך התנגדות לבליץ החוקים. מנגד, התחייבו חברי הקואליציה כי יתמכו בשלושת החוקים - חוק משאל עם, חוק הגיוס וחוק המשילות. חבר הכנסת שטבון מזעזע מעט את עמדתה היציבה של הבית היהודי בעד חוק הגיוס אך עם זאת יש להניח כי החוק יעבור ברוב גדול.

אמש (ב') אמר שטבון כי "רוב המשחקים שלי ופה אני יכול לדבר עכשיו חופשי אחרי שעברנו את הוועדות. רוב ההשפעה שלי ושל חברי כנסת אחרים שנמצאים בתפיסה שלי, עשינו בוועדות. כל הטריקים, כל המאבקים מול יש עתיד, מאחורי הקלעים ולפני הקלעים עשינו בוועדות".

שטבון הוסיף "אני קורא לזה בצורה הכי ברורה שיש, החירור של חוק הגיוס, אני מצביע בעד חירור של חוק הגיוס. לחורר את חוק הגיוס, החוק הזה מחורר, מאוורר. לפני שנה כשהתחלנו את הקואליציה ואת התהליך עם יש עתיד, מה שהם ציפו והתוצר שהבאנו לוועדת שקד הוא שונה לחלוטין".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן