שוברים את המסחרה: מיזם חדש מציע לקנות 4 המינים ולתרום את הרווחים לצדקה

במקום לרפד את כיסי הרוכלים בשווקי ארבעת המינים, מציעה עמותת "נתינת לולב" לרכוש סט כשר או מהודר - ולהעביר את כל הרווחים כתרומה לעמותות. רבנים בכירים כבר תומכים ביוזמה המהפכנית

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 02/09/13 14:21 כז באלול התשעג

שוברים את המסחרה: מיזם חדש מציע לקנות 4 המינים ולתרום את הרווחים לצדקה
shutterstock, צילום: shutterstock

שוק ארבעת המינים אולי מעורר בכם חיבה ואהבה לתקופת החגים, אך בעבור ישראלים רבים מדובר בשיא של שחיתות ומסחרה, במסגרתה רוכלים וסוחרים מנסים למכור לנו ירקות ועלים במחירים מופקעים - והכל תחת אצטלה של קדושה. השנה, יש מי שמנסה לעשות מעשה - לשבור את השוק ולשנות את הגישה.

עמותת ”נתינת לולב“, שהוקמה על ידי מספר אנשים פרטיים בחודשים האחרונים, עוסקת במצוות ארבעת המינים לקראת סוכות ומטרתה לאפשר לאנשים לקנות סט, כאשר כל הרווחים מהסט מוסבים לתרומה לעמותות. להבדיל משווקי ארבעת המינים, כאן כל עובדי העמותה עובדים בהתנדבות מלאה, כשכל הרווחים מרכישת הסטים מועברים ל-11 עמותות שנבחרו על ידי ”נתינת לולב“.

אתר האינטרנט של העמותה מאפשר להזמין סטים עד ליום הכיפורים, מדרגת כשר ועד למהדרין מן המהדרין. לאחר בחירת הסט, מגדיר הלקוח לאיזו עמותה ברצונו לתרום - כך שכל הרווח מהמכירה מועבר לעמותה שנבחרה. ב“נתינת לולב“ אף מאפשרים לחלק את הרווחים בין מספר עמותות המשתתפות במיזם.

על הסטים משלמים באמצעות כרטיס אשראי וניתן לאסוף אותם ממוקדים שונים ברחבי הארץ, או באמצעות משלוח עד הבית, בתוספת תשלום.

המיזם החדש כבר זכה לברכות מקיר לקיר ולתמיכת רבנים בכירים, ביניהם הרב בני לאו, הרב יואל בן נון, הרב ברוך גיגי, הרב איתן אייזמן, הרב אביחי רונצקי, הרב דוד ביגמן, הרב אלי סדן והרב רונן נויברט.