שגרירות יהודה ושומרון

רוצים לייצג את יהודה ושומרון? כנס שגרירים צעירים יתקיים היום בירושלים. בין השאר: לימודי מיתוג ושיווק, דיבייטינג ואמנות השכנוע

חדשות כיפה אלעד רותם 14/12/08 00:00 יז בכסלו התשסט

היום (א) בצהריים יתכנסו כמה מאות בני נוער וצעירים לאולם היכל שלמה בירושלים. המטרה: כנס שגרירים של יהודה ושומרון, ראשון מסוגו. יוזמת הכנס היא מנהלת ההסברה של מועצת יש"ע, שהעלתה את הקמפיין "יהודה ושומרון - הסיפור של כל יהודי" בתחילת השנה הנוכחית. דובר המנהלת, יניב צונה, מספר כי היוזמה באה מלמטה: "הגיעו המון פניות של אנשים שרוצים לקחת חלק, לעזור ולהתנדב בהפצת הסיפור היהודי. בשלב ראשון, הכנס הזה מיועד לכיתות י"א-י"ב וסטודנטים, בשלב מאוחר יותר נעביר סדנאות מתקדמות יותר, גם למבוגרים". להערכת המארגנים נרשמו עד עתה למעלה משלוש מאות איש.

במהלך הכנס ינסו המארגנים להקנות לשגרירים הצעירים כלים שיעזרו להם במאמצי השכנוע. לשם כך צפויים להגיע לכנס נציג ממשרד הפרסום "שלומי דרורי" שליווה את הקמפיין מתחילתו, שיסביר על תהליך המיתוג והשיווק המחודש של יהודה ושומרון, ואריאל הלוי מחברת "Debate" שינסה להעניק לבאים כלים פרקטיים באמנות השכנוע וההסברה.


נרצה או לא נרצה אנחנו שגרירים


יקיר שגב, ראש מנהלת ההסברה, טוען כי השיקול השורשי חזק יותר מן השיקול הביטחוני, בהתמודדות על יהודה ושומרון: "בסופו של דבר, על השיקול הביטחוני אפשר תמיד להתווכח. הטיעון הדמוגרפי, למשל, מתמודד איתו. אבל העובדה שלמקומות האלה ביהודה ושומרון יש קודם כל ערך יהודי מבחינת הזהות של כל אחד, לא משנה אם הוא דתי או חילוני, זו עובדה שלא ניתן להתווכח איתה. הרבה מאוד אנשים מהציבור הישראלי מרגישים היום חיבור גדול מאוד לזהות היהודית, ולתרבות ולהיסטוריה שלהם. החיבור הזה, למרות התהליכים שעוברים עלינו, הוא המרכיב החזק, והוא הרבה יותר רגשי ועמוק מכל טיעון תועלתני כזה או אחר".


העם לא תמך בתוכנית ההתנתקות, והיא בכל זאת יצאה לפועל. אתה מאמין ששכנוע העם יעזור בנושא הזה?

"מרצועת עזה הציבור הישראלי נפטר. לגוש קטיף לא היה ערך חיובי בעיני הציבור הישראלי. לכן, למרות שזו לא הייתה יוזמה שבאה מלמטה, 80 אחוז מהציבור רצו להיפטר מגוש קטיף, והוויתור נתפס כהישג. אנחנו רוצים להגיע למצב בו מרבית הציבור הישראלי מרגיש שיש ליהודה ושומרון ערך גבוה. גם אלה שמוכנים לוותר, יידרשו תמורה מאוד גדולה תמורת מקום עם מטען היסטורי וזהות כל כך גדולים. בהסכמי אוסלו ויתרו על עזה ויריחו תחילה. צריך היה להיות בכל בתי הספר בארץ יום יריחו, לדעת לפחות על מה אנחנו מוותרים, הרי יריחו היא העיר הראשונה שיהושע כבש".


אחת מהצעירות שיגיעו לכנס היום היא הילה ניסן (23) מנתניה, בוגרת תואר ראשון בתקשורת, שדרנית ברדיו "קול נתניה", ועיתונאית דתית.

איך נחשפת לעניין?

"האמת שממש במקרה, באחת הידיעות באינטרנט. ממש שמחתי לראות שדבר כזה קורה. אחרי כל הבלגאן שהיה בחברון, שמחתי שקיימת אלטרנטיבה. אני מאמינה בדרך של הידברות, ובמאבק אחר מזה שהיה בבית השלום, מאבק הסברתי. גם אני, בתפקיד שלי, צריכה הרבה פעמים לענות על שאלות שמטיחים בתושבי בית המריבה בחברון.


אני מאוד מאמינה בצעירים שלנו ובכוח שלהם לשנות. אם נרצה או לא נרצה, כשאנחנו יוצאים לעולם החילוני אנחנו שגרירים שאמורים לספק תשובות לשאלות לא תמיד פשוטות, והכנס הזה סוג של הכנה לציבור שצריך את הכלים האלה. אם בני הנוער יגיעו וידעו באילו טיעונים להשתמש, נוכל להפוך את הדיון על יהודה ושומרון לדיון לגיטימי".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368