שב"כ חוקר איומים על חייו של השר הרשקוביץ

שירות הביטחון הכללי בודק מסרוני נאצה שנשלחו בימים האחרונים ליו"ר "הבית היהודי", זאת על רקע המאבק שמנהלים נגדו פעילי ימין בשבוע האחרון

חדשות כיפה אורי פולק 09/11/11 22:19 יב בחשון התשעב

שב"כ חוקר איומים על חייו של השר הרשקוביץ
כיפה, צילום: כיפה

שירות הביטחון הכללי פתח בחקירה בעקבות איומים על חייו של יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ. גורמים בסביבתו של השר הרשקוביץ אישרו בשיחה עם כיפה כי שר המדע קיבל בימים האחרונים הודעות SMS בהם נכתבו שלל נאצות נגדו, דוגמת "נאצי בן נאצי" ו"ימח שמך", כולל איומים ישירים על חייו. השר העביר את ההודעות למאבטחיו, אשר מסרו את המידע לידי השב"כ.

מבדיקת כיפה עולה כי האיומים נשלחו לשר הרשקוביץ עוד בטרם הגיש השבוע את מכתב ההתראה לנתבעים אשר הוציאו לכאורה את דיבתו של יו"ר "הבית היהודי", בכך שקשרו אותו אל פינוי מאהל גבעת אסף שהוקם מול ביתו ביום שישי האחרון - כך שייתכן והאיומים המפורשים היו אלו אשר שכנעו את השר הרשקוביץ להגיש את תביעת הדיבה.

כזכור, הרקע לאיומים היא התקרית שאירעה ביום שישי האחרון, במהלכה פונה מאהל מחאה של תושבי המאחז גבעת אסף, אשר הוקם מול ביתו של השר הרשקוביץ בחיפה. התושבים מחו נגד השר הרשקוביץ, בקריאה כי יפעל נגד פינוי המאחזים ביהודה ושומרון, המסתמן כבר בחודשים הקרובים על ידי הממשלה בה הוא חבר. שעות בודדות קודם כניסת השבת, פינו פקחי עיריית חיפה את המאהל.

בעקבות הפינוי טען דובר גבעת אסף, בני גל, כי השר הרשקוביץ היה זה ששלח את הפקחים. אל הודעתו של גל הצטרפו גורמים נוספים אשר פרסמו את הדברים בתקשורת. בעקבות הפרסום, דרש מהם השר הרשקוביץ פיצוי של 100,000 שקלים, אחרת יגיש נגדם תביעת דיבה. עורך דינו של השר הרשקוביץ, עו"ד שמשון הלר, טען כי "בין השאר נטען בפרסומיכם כאילו "גירש" מרשי משפחות שלמות על ילדיהן, והותירן כביכול למשך שבת שלמה, לסבול "בקור וברוח" ללא שירותים ותנאים מינימאליים. מדובר בשקר וכזב".

בתשובה לדרישת השר הרשקוביץ קרא לו עו"ד אביעד ויסולי, שאף הוא נתבע על ידי יו"ר "הבית היהודי", לדין תורה בבית דינו של הרב דב ליאור. "הדברים שנאמרו בשם השר הרשקוביץ מהווים פרסום שקרי ומכפיש המהווה פרסום לשון הרע כנגד הח"מ, הן במשמעותו ההלכתית והן במשמעותו המשפטית", טען עו"ד ויסולי.