תושבי גבעת אסף הקימו מאהל מול בית השר הרשקוביץ – ופונו

התושבים פונו על ידי פקחי עיריית חיפה, שעות ספורות לפני כניסת השבת. במאהל המאחה הם קראו ליו"ר "הבית היהודי" להציב אולטימטום לנתניהו ולפעול נגד פינוי המאחז בחודשים הקרובים

חדשות כיפה אורי פולק 06/11/11 01:19 ט בחשון התשעב

תושבי גבעת אסף הקימו מאהל מול בית השר הרשקוביץ – ופונו
ועד מתישבי בנימין, צילום: ועד מתישבי בנימין

תושבי המאחז גבעת אסף, אשר אמור להתפנות עד סוף השנה על פי החלטת בג"ץ, הקימו ביום שישי האחרון מאהל מול ביתו של שר המדע ויו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, זאת בקריאה כי יציב אולטימטום לראש הממשלה, נגד פינוי המאחז.

אלא שבשעת צהריים ביום שישי הגיעו כוחות גדולים של פקחי עיריית חיפה, במטרה לפרק את המאהל - עוד קודם כניסת השבת. המתיישבים במקום הביעו מחאה על ההחלטה לפנותם רגע לפני כניסת השבת, בטענה כי מדובר באפליה. התושבים קראו לפקחים: "נראה לכם הומאני לפנות אותנו ערב שבת? מה היה קורה אם היה פה אוהל ששייך למחאת האוהלים ולא אוהל של מתנחלים? זו בפירוש אפליה, מה מתנחלים הם לא בני אדם?".


התושבים הקימו את המאהל בשעות הבוקר של יום שישי מול ביתו של יו"ר "הבית היהודי" בשכונה אחוזה אשר בעיר חיפה. כאמור, הם קראו לשר המדע להציב אולטימטום לראש הממשלה, לפיו אם המדינה בתשובה לבג"ץ לא תודיע השבוע על הקמת ועדה להסדרת המאחזים העומדים בפני פינוי - יכריז השר הרשקוביץ על פרישת "הבית היהודי" מהמשלה.

"אל תחזור על הטעות של המפד"ל בגוש קטיף, זה לא יעזור לפרוש לאחר הרס הבתים. את ההרס צריך לעצור ועכשיו 'הפעם יוצאים בזמן, מגינים על ההתיישבות מחורבן", קראו התושבים לשר הרשקוביץ. כמו כן, במודעות פרסום שתלו אנשי גבעת אסף, פורסם מספר הטלפון האישי של השר הרשקוביץ, בקריאה לאזרחים לשלוח לו הודעות כתובות ולקרוא לו לפעול למענם.