השר הרשקוביץ תובע מאה אלף שקלים מדובר גבעת אסף

זאת בטענה כי פרסם נגדו דברי לשון הרע, כשטען לכאורה כי מאהל המחאה שהוקם מול ביתו של יו"ר "הבית היהודי", פורק על פי דרישתו. "מדובר בדברי שקר וכזב וחסרי כל בסיס", נטען

חדשות כיפה אורי פולק 08/11/11 13:16 יא בחשון התשעב

השר הרשקוביץ תובע מאה אלף שקלים מדובר גבעת אסף
כיפה, צילום: כיפה

יו"ר "הבית היהודי" ושר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ, דורש פיצוי של 100,000 שקלים מדובר היישוב גבעת אסף, זאת בטענה כי פרסם נגדו דברי לשון הרע בשבוע שעבר.

במכתב ששיגר השר הרשקוביץ לבני גל, מוקדם יותר היום (ג'), הוא תובע ממנו להעביר את התשלום, אחרת יגיש תביעת דיבה. מכתב זה נשלח גם לעו"ד אביעד ויסולי ולעורכי האתרים "ישראלי פטריוטי" ו"ארץ ישראל שלנו".

עו"ד שמשון הלר, המייצג את הרב, טען במכתב כי "בימים ז' ו-ח' במרחשוון ש.ז.( 4-5.11.2011) פורסמו על ידכם, במספר אמצעים וכלי תקשורת, וביניהם אתרי אינטרנט המופעלים על ידי מי מכם או מי מטעמכם, פרסומי דיבה אודות מרשי. בין השאר נטען בפרסומיכם כאילו "גירש" מרשי משפחות שלמות על ילדיהן, והותירן כביכול למשך שבת שלמה, לסבול "בקור וברוח" ללא שירותים ותנאים מינימאליים".

במכתב הדגיש עורך דינו של השר הרשקוביץ כי "מדובר בדברי שקר וכזב וחסרי כל בסיס, אשר היה ידוע לכם כי אינם אמת, ולמצער יכולתם לברר בנקל את שקריותם טרם פרסומם. כידוע לכם, מרשי הנו דמות תורנית וציבורית נשואת פנים, שר בממשלת ישראל ורב קהילה נכבדת, ועל כן פגיעתכם בו חמורה כפל כפליים".

"מעבר להלבנת הפנים החמורה הכלולה בדבר הסבו הפרסומים למרשי נזק ממשי, ועשו אותו מוקד להטרדות ולאיומים, שלא כאן המקום לפרט אודותיהם", הוסיף עו"ד הלר, שדרש כי "בתוך 3 ימים תפורסם על ידכם התנצלות, שוות גודל ובולטות לפרסום המקורי, בכל אחד מן האתרים שבהם הופצו דברי הבלע על ידכם. כן יועבר על ידכם סך פיצוי (חלקי ביותר) של 100,000 שקלים".

עוד הזהיר עו"ד הלר כי "אם לא תפעלו כמפורט לעיל תוך המועד שצויין תוגש נגדכם תביעה משפטית. הליכים משפטיים יגרמו להוצאות ולאי נעימויות מרובים ומרשי יראה בכם כאחראים בלעדיים לכך".

דוברו של השר הרשקוביץ, משה ענבר, אמר לכיפה כי "הזהרתי את בני גל כי הוא מוסר לכלי התקשורת מידע שקרי העולה כדי דיבה, אולם הוא המשיך במסע ההכפשה. כלי תקשורת שבדקו את הטענות גילו כי הן מצוצות מן האצבע ונמנעו מלפרסמם. אין לנו טענות כלפי תושבי גבעת אסף ההגונים, אלא כלפי בני גל, אביעד ויסולי מחיפה ואתרי האינטרנט שבתביעה".

בני גל, דובר "גבעת אסף", הכחיש בתגובה לכיפה את תביעתו של השר הרשקוביץ ואמר כי "לא פרסמתי כי השר הרשקוביץ 'גירש' משפחות שלמות לפני שבת, מה שודאי נכון הוא שעוזרי השר פעלו נמרצות הן כנגד ועד בית הכנסת והן מול גורמים נוספים על מנת שיבוטל אישור השהייה שקיבלנו שמועד בית הכנסת אליהו הנביא".

עוד ציין גל כי "ידוע הוא כי הוראת פינוי המשפחות דקות ספורות לפני שבת הגיעה ישירות מראש העיר חיפה, כמו גם אי מתן תשובת העירייה על האישור אותו קיבלנו. מצער מאוד שהשר מוצא זמן דווקא בשעה קשה זו לאיים על תושבים המיועדים לגרוש. אשמח להוכיח דברי בבית המשפט".