רמי לוי הגיש קובלנה פלילית נגד גופשטיין: לא העסקתי מחבלים

איש העסקים רמי לוי הגיש קובלנה פלילית נגד ארגון להבה ובנצי גופשטיין, לאחר שהאחרון טען שלוי העסיק מחבלים בסניפיו. גופשטיין: "מתכוון להוכיח שרמי לוי מפרנס את אויבי ישראל ומעודד התבוללות|"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/03/15 09:36 יב באדר התשעה

רמי לוי הגיש קובלנה פלילית נגד גופשטיין: לא העסקתי מחבלים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

איש העסקים רמי לוי הגיש קובלנה פלילית נגד ארגון להבה ויו"ר הארגון בנצי גופשטיין בטענה שפרסם לשון הרע.

בכתב האישום הפרטי שהגיש לוי, הליך נדיר במשפט הישראלי טוען לוי כי לא העסיק מחבלים בסניפיו בניגוד לטענת אנשי להבה. לוי קובל על ההפגנות שערכו פעילי להבה נגד סניפיו השונים, הפגנות שהתבצעו בין השאר נגד סניף מישור אדומים לאחר הפיגוע בו וכן נגד סניפים אחרים ברחבי הארץ.

בנצי גופשטיין מסר בתגובה: "אני שמח על ההזדמנות שרמי לוי נותן לי להוכיח שדיברתי אמת. אני מתכוון במשפט הזה להוכיח שרמי לוי מפרנס אויבי ישראל ומעודד התבוללות. אני קורא לכל מי שנתקל בשונא ישראל אצל רמי לוי להעביר לארגון להבה את המידע כדי שנוכל לחשוף את מה שמתחולל בסניפי רמי לוי. אמשיך לעודד עבודה עברית למרות כל אלה שרוצים להפריע".

עורך הדין איתמר בן גביר סנגורו של גופשטיין אמר "רמי לוי צריך להפנים ולקהל ביקורת אבל הטעות שלו היא שדווקא ההליך הזה מעניק למרשי הזדמנות להוכיח שהביקורת על לוי נכונה ואמיתית. כבר בשלב הראשון נבקש לקבל את כל רשימות העובדים בסופרים של אמי לוי לדורותיהם ואת העבר הפלילי שלהם ונוכיח שלא רק שגופשטיין דיבר אמת אלא שלוי התנהג ברשלנות ובחוסר אחריות כלפי הלקוחות שלו שרבים מהם עזבו אותו בשנים האחרונות לאור ההתנהגות שלו".

כזכור, לאחר הפיגוע במעלה אדומים לפני מספר חודשים, בו נפצעו מספר ישראלים, התראיין בנצי גופשטיין ל'כיפה' ואמר בין היתר כי "מי שהולך לישון עם כלבים שלא יתפלא שהוא יוצא עם פרעושים".

“הסניפים של רמי לוי מלאים באויבים ולא מפתיע שהפיגוע קרה. אני קצת מתפלא על המחבל שסיכן את החברים שלו", הוסיף גופשטיין וטען.

"אני שב וקורא לאנשים לא לקנות אצל רמי לוי. הוא מעסיק ערבים ומוכר להם מאידיאולוגיה. הוא רץ עכשיו ואמר שזה לא עובד שלו אבל אי אפשר באמת לדעת. זו הייתה פרצה הקוראת לגנב. יש שם התבוללות, יש שם עובדים וקונים ערביים ואתה לא יודע אם הקצב יוציא סכין נגדך. לפני חודש הרים עובד בתלפיות בקבוק זכוכית על יהודי אבל השתיקו את זה. אין פלא שהפיגוע התרחש וצריך להבין שדו קיום לא יצא משם", אמר גופשטיין ל'כיפה'.

בדצמבר 2014 החל מחבל פלסטיני לדקור אזרחים בתוך סניף רמי לוי באזור התעשייה מישור אדומים. המחבל דקר שני אזרחים, ונוטרל בידי קונה העובד בתור מאבטח, שירה לעבר גפיו התחתונות ופצע אותו באורח בינוני.