רגע לפני כתב האישום: עורך דינו של הרב אלון - התפטר

עו"ד יאיר גולן התפטר מייצוגו של הרב מוטי אלון, זאת בעקבות החלטת הרב אלון לדחות את עסקת הטיעון שהציעה לו פרקליטות המדינה

חדשות כיפה אורי פולק 31/10/11 21:31 ג בחשון התשעב

רגע לפני כתב האישום: עורך דינו של הרב אלון - התפטר
Shalom, צילום: Shalom

עורך הדין יאיר גולן אשר ייצג את הרב מוטי אלון מאז החלה חקירת המשטרה נגדו, התפטר היום (ב') מייצוגו. בשיחה עם כיפה אישר עו"ד גולן את הפרטים.

ככל הנראה, הסיבה להתפטרות היא החלטתו של הרב אלון לדחות את עסקת הטיעון שהציעה לו פרקליטות המדינה בשבוע שעבר. רק אתמול דחה הרב אלון את עסקת הטיעון לאחר שסירב להודות בחלק מהעבירות שיוחסו לו - וצעד זה הביא את עורך דינו להתפטרות מיידית.

כפי שדווח בכיפה, בשבוע שעבר הציעה פרקליטות המדינה לרב אלון עסקה טיעון מקלה, במסגרתה יודה הרב בעבירות מין אך לא ייאלץ להתמודד עם סעיפי אישום נוספים הנוגעים לעבירות המין המיוחסות לו. כעת מתברר כי הרב אלון סירב להודות בעבירות המין שהוצגו בעסקה. בשל החלטתו, הפרקליטות צפויה להגיש נגדו כתב אישום בגין ביצוע מעשים מגונים - כבר בתקופה הקרובה.

כזכור, לפני חמישה חודשים הגיע עו"ד יאיר גולן לשימוע בעניין הגשת כתב אישום נגד הרב אלון. הרב עצמו לא הגיע לשימוע. במהלך השימוע, שארך כשעתיים, טען עורך דינו של הרב אלון כי הוא אינו מכחיש את העובדות אך הוא כופר באחריותו הפלילית, שכן, לטענתו, החיבוקים והמגע עם אותם נערים קטינים נעשו מתוך אהבתו התמימה כלפיהם ולא מתוך תאווה מינית או מטרה לסיפוק מיני. ייתכן ועורך דינו של הרב אלון יוזמן לשימוע נוסף כדי לשכנע את הפרקליטות לחזור בה מכוונתה להגיש נגדו כתב אישום.

מספר חודשים קודם לכן אישר היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, את המלצת פרקליטות מחוז ירושלים אשר דרשה להעמיד לדין, לאחר שימוע, את הרב מוטי אלון בחשד לעבירות מין שביצע לכאורה בשני קטינים בין השנים 2003-2005. ההחלטה התקבלה על דעת פרקליט המדינה, משה לדור - ונמסרה לידיעת הרב.

כחודש קודם לכן העבירה הפרקליטות את טיוטת חוות הדעת הממליצה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להעמיד לדין את הרב מוטי אלון בגין ביצוע מעשים מגונים בשני נערים לפחות. בפרקליטות ציינו כי הגיעו למסקנה לאחר בחינת עמדת המשטרה בפרשה.