רבני השכונות בתל אביב יוצאים לקמפיין בעד שמירת השבת

זאת על רקע החלטת מועצת העיר להפעלת תחבורה ציבורית גם בשבתות. הרבנים קוראים לציבור לשמור שבת כהלכתה ולראות בה כ"יום של התכנסות וליכוד משפחתי, הבונה את חיי הרוח בבית"

חדשות כיפה אורי פולק 22/02/12 01:14 כט בשבט התשעב

רבני השכונות בתל אביב יוצאים לקמפיין בעד שמירת השבת
specialkrb-cc-by, צילום: specialkrb-cc-by

רבני השכונות בתל אביב משיקים קמפיין שתכליתו עידוד שמירת השבת כהלכתה בפרהסיא הציבורית בתל אביב, זאת על רקע החלטת מועצת העיר להפעלת תחבורה ציבורית בשבתות. עשרות רבות של רבנים המכהנים בתפקידים שונים בעיר, רובם כרבני שכונות או רבנים מטעם חב"ד, חתומים על אגרת שתשלח לכלל התושבים, בה הם מסבירים על חשיבותה של שמירת השבת - בין למי שמקיימים אורח דתי, ובין למי שלא.

הרבנים קוראים באגרת "לראות ביום השבת יום של התכנסות וליכוד משפחתי, הבונה את חיי הרוח בבית ומשמש מקור השראה לשאר ימי השבוע". באגרת מסבירים הרבנים את החשיבות במנוחה אמיתית כהלכתה המתחילה עם שעת הדלקת הנרות, זאת לצד הסברים על שמירת השבת וקישורים למדריכים הלכתיים, בשפה קלה ופשוטה, המסבירים על שמירת השבת ההלכתית.

"אנו קוראים לכם, תושבים יקרים, לטעום את טעמה של שבת כהלכתה, להתנתק מן הלחצים והדאגות ולקבל את השבת בזמנה, בהדלקת נרות, בערב שבת קודש", נכתב באגרת. התושבים מוזמנים בה "להשתתף ב'קבלת שבת' בבית הכנסת, להתכנס בבית יחד עם המשפחה לקידוש וסעודת שבת, להקדיש זמן איכות לבתי הבית, לנפש פנימה ולחיי הרוח היהודיים".

מאחורי המהלך עומדים מרכז חב"ד העירוני והמועצה-הדתית בתל אביב, אשר מתכוונים לקדם אותו גם באמצעות שלטי חוצות שונים שיוצבו בתל אביב. "זהו קמפיין חיובי בלבד המבקש להביא לתודעת כל איש ואישה בעיר את המשמעות העצומה של השבת לחייו, ואת שפע הברכה ששמירתה מביאה לכל תחום בחיים האישיים - פרנסה, זוגיות, גידול הילדים ורוגע נפשי", מסבירים הרבנים.

אתמול (ג') דווח בכיפה על פנייתו של רב העיר תל אביב, הרב ישראל מאיר לאו, שכתב לרון חולדאי נגד המהלך להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. במכתבו כתב הרב לאו כי "תחושה של אכזבה עמוקה וכאב רב מלאה אותי לשמע הידיעה כי מועצת עיריית תל אביב יפו החליטה אמש להמליץ על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. זוהי פגיעה חמורה בקדושת השבת, שהינה זכר לבריאת העולם, זכר ליציאת מצרים, יום מנוחה לכל עובד, יום התעלות רוחנית וליכוד המשפחה".

לדברי הרב לאו, "המלצה זו פוגעת בהיסטוריה של תל אביב יפו, שנוסדה לפני 103 שנים כעיר עברית ראשונה, והאישים הבולטים מראשיתה כמו מאיר דיזנגוף ראש העיר הראשון, אחד העם וחיים נחמן ביאליק עשו רבות למען שמירת צביונה כעיר שהשבת תישמר בה ברשות הרבים".