בת"א אישרו תחבורה ציבורית בשבת; משרד התחבורה מתנגד

מועצת העיר תל אביב אישרה לראשונה הפעלת מערכת תחבורה ציבורית בשבתות ובמועדי ישראל. משרד התחבורה: לא נפר את הסטטוס-קוו בנושא

חדשות כיפה אורי פולק 21/02/12 07:59 כח בשבט התשעב

בת"א אישרו תחבורה ציבורית בשבת; משרד התחבורה מתנגד
zeevveez-cc-by, צילום: zeevveez-cc-by

מועצת העיר תל אביב החליטה אמש (ב') לאשר לראשונה הפעלת מערכת תחבורה ציבורית בשבת, בניגוד מוחלט לסטטוס-קוו בישראל, לפיו תנועת האוטובוסים מושבתת בשבתות ובמועדי ישראל. החלטת המועצה, שהתקבלה ברוב של 13 תומכים לעומת 7 מתנגדים, תועבר לדיון בהנהלת העירייה ולאחריו במשרד התחבורה.

 

המאבק על התחבורה הציבורית בתל אביב מובל בחודשים האחרונים על ידי תנועת "ישראל חופשית", שאף קיימה בסוף השבוע האחרון קמפיין ארצי, במסגרתו מתנדביה הצטלמו עם שלטים הנושאים את הסיסמאות "מחכים לאוטובוס בשבת". הקמפיין הוביל לדיון במועצת העיר, שסופו, כאמור, בהחלטה עקרונית בעד הפעלת האוטובוסים.

 

לפי ההצעה, העירייה תעביר בקשה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת למפקח על התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, זאת בנימוק לכך שהתחבורה הציבורית משרתת אוכלוסיות לא יהודיות או הגעה אל בית חולים משכונות מרוחקות למרכז העיר.

 

במשרד התחבורה כבר אומרים כי אין בכוונתם לאשר את ההחלטה. "קיים סטטוס קוו של עשרות שנים בעניין הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ואין בכוונת משרד התחבורה להפר אותו", נמסר מהמשרד. ואולם, בעירייה מתכוונים לקדם אפשרות להפעלה עצמאית של קווים עירוניים באמצעות חברה עירונית, או לחילופין להרחבת קווי מוניות השירות הפועלים באזור.