ראש מערך הגיור החדש: לא חרדי ולא דתי לאומי, אני שייך לסקטור המתגיירים

הרב יצחק פרץ, ראש מערך הגיור החדש מודה לסגן השר בן דהן על המינוי ואומר כי הוא שואב השראה מהרב דרוקמן. "מתכוון לחסל את הביורוקרטיה, ולהאיר פנים לכל המתגיירים שיגיעו בפני מערך הגיור"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/08/14 15:57 ל באב התשעד

ראש מערך הגיור החדש: לא חרדי ולא דתי לאומי, אני שייך לסקטור המתגיירים
דוברות המשרד לשירותי דת, צילום: דוברות המשרד לשירותי דת

ביום שאחרי המינוי לראש מערך הגיור פה אחד, הגיע הרב יצחק פרץ שנבחר לתפקיד אל לשכתו של סגן השר לשירות דת הרב אלי בן דהן והודה לו על התמיכה במינוי ועל דבריו החמים. ״הרב בן דהן מינה אותי גם בעבר למזכיר הראשי של בית הדין בת״א ואנחנו בקשרי עבודה כבר עשרות שנים״ אמר הרב פרץ.

במהלך הביקור אמר הרב כי ״לפניי ניצבת משימה גדולה ועיסוק בחיי אדם. אני מתכוון להביא בשורה חדשה למתגיירים ולחסל את הביורוקרטיה. מערך שירותי הגיור של מדינת ישראל הולך לקראת מהפך ורווחתם של המתגיירים תהיה בראש סדר מעיניי״.

לדבריו, ״עבורי מצות ׳ואהבת את הגר׳ היא שליחות, כל מתגייר החפץ להיות חלק מהעם היהודי יעבור את התהליך במאור פנים ובמינימום ביורוקרטיה״.

במהלך ההתמודדות לתפקיד זכה הרב פרץ לתמיכה מראש הממשלה בנימין נתניהו, סגן השר לשירותי דת הרב בן דהן והרב חיים דרוקמן. הרב פרץ אמר כי הוא שואב השראה מהרב חיים דרוקמן. ״כמי שעבד לצד הרב דרוקמן, אני חייב לציין כי הוא מהווה עבורי השראה, יש לו אהבת ישראל מיוחדת, והאופן שבו הוביל את מערך הגיור ראוי להערצה״.

הרב פרץ נחשב לעוף מוזר במערכת הרבנית. מצד אחד יש הרואים בו שייך לחוגים החרדיים אולם מנגד הרב פרץ עשה שירות צבאי, ונטוע עמוק בציבור הדתי לאומי כאשר הוא מתגורר בשכונת ״הפועל המזרחי בתל אביב, מכהן כרב בית הכנסת הדתי לאומי במקום וחתנו הוא אחד המחנכים בבית הספר הדתי ׳צייטלין׳ בעיר.

לדבריו, הוא לא שייך לשום סקטור. ״אני שייך לסקטור של המתגיירים ומבחינתי כל שאר הדיבורים הם עיסוק בזוטות״.

סגן השר לשירותי הרב אלי בן דהן אמר כי כמי שמינה את הרב פרץ למזכיר ראשי בבתי הדין, אני שמח על בחירתו לראש מערך הגיור שיפעל ברוח הבית היהודי. "אני בטוח כי באמצעות הרב פרץ מערכת שירותי הדת תמשיך להתקדם ולפעול לטובת הציבור הרחב בהתאם לרוח הבית היהודי. כרב שעשה צבא ומבין את הרוח הישראלית, מערכת הגיור תמשיך להאיר פנים לכל הבאים בשעריה".