קטין במעצר מנהלי לאלוף פיקוד העורף: אין לי לאן ללכת

קטין בן 15 מיצהר שהורחק מביתו בצו מנהלי פנה באמצעות ארגון חוננו לאלוף הפיקוד והצהיר כי אין לו היכן לשהות. בפיקוד העורף דורשים כי בתוך מספר שעות ימציא כתובת בה ישהה במעצר בית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/06/16 15:24 כה באייר התשעו

קטין במעצר מנהלי לאלוף פיקוד העורף: אין לי לאן ללכת
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

סאגת הצווים המנהליים נמשכת. קטין בן 15 שהורחק אתמול (ד') מבית הוריו ביצהר בצו מנהלי פנה לאלוף פיקוד העורף יואל סטריק באמצעות ארגון חוננו והודיע כי לא יוכל למלא אחר הוראות הצו.

הצו מורה על הרחקתו מכל יהודה ושומרון כולל בית הוריו וכי ישהה במעצר בית לילי בבית סביו וסבתו בפתח תקוה. אולם אתמול התברר כי השהות בכתובות הללו אינה ישימה עבור הקטין, ולפיכך הוא הודיע כי אין לו לאן ללכת והוא יישאר עד להודעה חדשה בבית הוריו.

במכתב דחוף ששיגר אתמול עו"ד עדי קידר מחוננו הוא מצביע על כך שצו הרחקה גורף לקטין תושב יו"ש אינו חוקי, ומוסף כי הדרישה שישהה בבית סבו וסבתו אינה ישימה. "הצווים אשר יצאו כנגד מרשי אינם ישימים, אינם חוקיים ודינם להיבטל ולו רק מהפגמים האמורים", כתב קידר והזכיר כי מדובר בקטין כבן 15 ללא עבר פלילי המתגורר בבית הוריו.

"מיותר לציין כי הצו פוגע קשות במרשי, אינו מידתי ורומס את זכויותיו הבסיסיות. הצו פוגע באמנות בינלאומית הנוגעות לקטינים תוך התעלמות מההשלכות הנובעות מהוצאת קטין מביתו ומחזקת הוריו", הוסיף קידר ואף דרש כי יערך שימוע לקטין ויועבר אליו החומר שלטענת הרשויות קיים נגדו.

"במידה וינקטו כנגד מרשי אי אלו הליכים הקשורים לצווים אלו, עוד לפני שנתתם דעתכם לדברים האמורים במכתב זה, יהווה הדבר עילה לתביעה חמורה כנגד הגורמים הרלוונטיים", הדגיש קידר ודרש כי לפנים משורת הדין יישאר בינתיים הקטין בבית הוריו עד לבירור הסוגיה.

בתגובה למכתב של עו"ד קידר, הודיע בשעות הלילה מ"מ יועמ"ש פיקוד העורף אלירן בן אליעזר כי על הקטין להודיע עד היום (ה') בשעה 17:30 היכן ישהה במעצר בית לילי מחוץ ליו"ש, וכי בימים הקרובים יערך לו שימוע.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אומר בתגובה כי מדובר בדרישה שערורייתית: "דרישה מקטין בן 15 לעזוב את בית הוריו, ובתוך מספר שעות לספק כתובת למעצר בית, הינה דרישה לא הגיונית, לא מוסרית ולא חוקית. אנו מבקשים להזכיר שלא הוצגו ראיות והקטין לא הועמד לדין אלא מדובר בהחלטות שרירותיות של המחלקה היהודית בשב"כ ואלופי הפיקוד, ואנו מקווים כי הצו יבוטל לאלתר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן