קבר הרשב"י יועבר לאחריות המשרד לשירות דת

לאחר יותר מעשור אושרה החלטת ממשלה הקובעת כי סמכויות קרן הרשב"י יוחזרו לאחריות המשרד לשירותי דת. סגן השר בן דהן בירך על ההחלטה: "העדיפו את טובת הציבור על פני שיקולים פוליטיים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/11/14 14:03 כג בחשון התשעה

קבר הרשב"י יועבר לאחריות המשרד לשירות דת
Kobby Dagan / Shutterstock.com, צילום: Kobby Dagan / Shutterstock.com

ועדת השרים אישרו הבוקר (א') החלטת ממשלה הקובעת כי הסמכויות הקשורות לטיפול בקבר רבי שמעון בר יוחאי והאחריות על החברה הממשלתית קבר הרשב"י ומורשתו יועברו ממשרד התיירות למשרד לשירותי דת.

מדובר בהחלטה מבורכת, שכן מכיוון שהמשרד לשירותי דת הם האחראים על כלל המקומות הקדושים, העברת הסמכות של קבר הרשב"י תאפשר טיפול של הגורמים המתאימים לו ביתר קלות".

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן בירך על ההחלטה, שהוגשה בעקבות סיכום בינו לבין שר התיירות עוזי לנדאו ואמר "העברת הסמכויות בחזרה למשרד לשירותי דת תיצור אחידות ויעילות בטיפול בקבר הרשב"י אשר מהווה חלק בלתי נפרד מכלל המקומות הקדושים שמצויים בסמכותנו. אני מודה לשר לנדאו שהעדיף את טובת הציבור והעניין על פני שיקולים פוליטיים".

עם פירוק משרד הדתות בשנת 2003, הועברו סמכויות המשרד בין המשרדים השונים, ובין היתר הועברו סמכויות הטיפול במקומות הקדושים לשר התיירות. בהחלטת ממשלה ב-2011 הוחלט על הקמת חברה ממשלתית ייעודית, לניהול קבר רבי שמעון בר יוחאי, "קרן הרשב"י ומורשתו בע"מ", באחריות שר התיירות .

במסגרת ההסכמים הקואליציוניים הועברו הסמכויות של שר התיירות בנושא המקומות הקדושים אל המשרד לשירותי דת, למעט הסמכויות הקשורות בקבר הרשב"י. העברת הסמכויות בצורה זו יצרה פיצול בטיפול במקומות הקדושים בין המשרד לשירותי דת למשרד התיירות , כך שכל המקומות הקדושים , בהתאם לחוק השמירה על המקומות הקדושים הם בסמכות המשרד לשירותי דת למעט הסמכויות הקשורות בטיפול בקבר הרשב"י .

במטרה לרכז ולייעל את הטיפול ואת הסמכויות בכלל המקומות הקדושים, כולל נושא קבר הרשב"י במשרד ממשלתי אחד, הועברו הבוקר גם הסמכויות הקשורות לקבר הרשב"י למשרד לשירותי דת.