צו ביהמ"ש לא תקף, הקלפיות יפתחו כסדרן

שופטת בית המשפט המחוזי בלוד ורדה מרוז דנה בבקשה לעצירת הפריימריז. בעקבות הדיון התברר כי אין צו ארעי בתוקף לעצירת הפריימריז, והבחירות יפתחו כסדרן. היועץ המשפטי של הבית היהודי: בר לב עשה סיבוב על בית המשפט

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/01/15 09:38 כג בטבת התשעה

צו ביהמ"ש לא תקף, הקלפיות יפתחו כסדרן
Shutterstock, צילום: Shutterstock

לפני שעה קלה דנה שופטת בית המשפט המחוזי בלוד, ורדה מרוז, בבקשת עו"ד אייל בר לב לעצור את פריימריז הבית היהודי, זאת בשל טענות לפגיעה בדמוקרטיה.

“צריך להביא טיעונים כבדי משקל כדי שנעכב פריימריז שהתכוננו אליהם זמן רב", מתחה מרוז על המבקש, אייל בר לב, ביקורת קשה. “לא כל דבר שצריך להיעשות לדעתך אחרת מספיק כדי שנקבל עתירה. אדוני מגיש עתירה. כל העיתונות מלאה ואפילו לא פתחת את החוק?”, תהתה, ולאחר מכן מתחה עליו ביקורת נוספת: “אדוני מתנהג כאילו מעולם לא קרא את סדר הדין של בית המשפט לעניינים מנהליים או סדר דין אזרחי. אי אפשר לנהל כך דיון".

במהלך הדיון פנתה מרוז לבר לב בתהיה מדוע הוא פוגע בבית היהודי. “העובדה שיש כזאת חשדנות במפלגה לא נראית טוב. אתה לא סומך על היו"ר או המנכ"ל. איך אתה רואה עצמך חלק מהמפלגה?”, היא שאלה והוסיפה, “לא שזה מענייני אבל אם אדחה את הפריימריז מחשש לבעיות לא בטוח שזה יעבוד לטובת המפלגה שלך בטווח הארוך.

היועץ המשפטי של הבית היהודי איתן הברמן תקף בחריפות את יוזם הדיון הבוקר, אייל בר לב, ואמר "בר לב עשה סיבוב על בית המשפט והשופטת".

בדבריו, הציע בר לב הציע לדחות רק את ההצבעה של חברי המרכז ולא את כל הפריימריז, זאת בשל טענותיו כי בשיטה הנוכחית ההצבעות אינן חשאיות דיין.

באמצע הדיון התברר כי הצו הארעי אינו בתוקף כלל, זאת משום שהערבויות הנדרשות לא שולמו, והקלפיות יפתחו כסדרן בשעה 10:00. עם זאת, בשעות אלו הדיון בעתירה עדיין מתנהל, וייתכנו שינויים.