פיוס? הרמטכ"ל ייפגש עם רבנים בציונות הדתית בנושא השירות המשותף

הערב צפויה להתקיים פגישה נוספת בין הרמטכ"ל לרבנים בציונות הדתית בנושא פקודת השירות המשותף. בעבר כבר היו מספר פגישות שלפי הרב מדן לא הועילו. אחד הרבנים: "הרמטכ"ל יצטרך לתת ערבויות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/17 10:20 כד באדר התשעז

פיוס? הרמטכ"ל ייפגש עם רבנים בציונות הדתית בנושא השירות המשותף
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

היום (ד') בערב צפויה להיערך פגישת הרגעה על רקע הסערה סביב פקודת "השירות המשותף" והתנגדות הרבנים בציונות הדתית לשירות מעורב לגברים ונשים. הרמטכ"ל גדי איזנקוט זימן קבוצה גדולה של רבנים בכירים בניסיון להשיג הבנות, בפגישה שתתקיים הערב (רביעי). את דבר הפגישה פרסם לראשונה עופר חדד בערוץ 2.

יחד עם הרמטכ"ל ייצגו את עמדת הצבא קבוצה של קצינים בכירים, בראשם הרב הצבאי הראשי וראש אכ"א. לדברי גורמים המעורבים בפרטים, בכוונת איזנקוט להציע מספר תיקונים לפקודת השירות המשותף ולצרף לה נספח חדש כדי לפתור בעיות הנוגעות להמשך שירות החיילים הדתיים בצה"ל.

לפי הפרסום בין הרבנים שישתתפו במפגש בקריה גם הרב אלי סדן, שעומד בראש מכינת עלי יחד עם הרב יגאל לוינשטיין (שלא הוזמן לפגישה), הרב חיים דרוקמן - זקן רבני הציונות הדתית, וגם מיכל נגן, ראש המכינה הקדם צבאית לבנית דתיות "צהלי" ונציגים נוספים מאיגוד ישיבות ההסדר, הישיבות הגבוהות והמכינות.

בעבר כבר פורסמו ב'כיפה' מספר פגישות בין הרמטכ"ל, ראש אכ"א והיוהל"ם לבין רבנים שונים בציונות הדתית. בדיוק על פגישות אלו התבטא ראש ישיבת 'הר עציון' הרב יעקב מדן כי הרמטכ"ל לא עמד בדיבורו ובהתחייבויותיו והפר אותן אחת לאחת.

אחד מהמוזמנים לפגישה אמר לחדשות 2 כי "אם הרמטכ"ל יבוא עם פלסטר לטפל בעורק הפצוע ושותת הדם אז כנראה שהוא לא מבין את חומרת הפציעה. שבענו הבטחות ופגישות וועדות. הרמטכ"ל הפעם יצטרך לתת ערבויות שהוא רוצה שינוי והבין את חומרת המצב". רב אחר הוסיף: "הדאגה שלנו היא לא רק לחייל הדתי אלא לאופי של הצבא. פיתרון מקומי שיעשה טובה לדוסים לא יפתור כלום. אנו נדרוש שינוי של הרוח הזו ששמה את השיוויון לפני הביטחון".