פגישות חירום בין אייזנקוט לרבנים בכירים בציונות הדתית

פגישות חירום בין הרמטכ"ל לרבנים וראשי מוסדות בציונות הדתית נערכו השבוע בנוגע לפקודת 'השירות המשותף'. הרבנים הסבירו את הבעייתיות שבפקודה הקיימת ואילו בצה"ל אמרו שיבחנו את הדברים בשנית

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/11/16 09:05 כח בחשון התשעז

פגישות חירום בין אייזנקוט לרבנים בכירים בציונות הדתית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סערת פקודת 'השירות המשותף' ובחינת שילוב נשים בתפקידי לחימה, הובילה לפגישות חירום בין הרמטכ"ל, גדי אייזנקוט, לשורת רבנים בציונות הדתית מכל הזרמים. כך פורסם בגלי צה"ל. על פי המידע שהגיע ל'כיפה', בפגישה אחת נכחו רבנים המזוהים עם הזרם הליברלי ואילו בפגישה השניה נטלו חלק כמה ראשי מוסדות מכל הזרמים לרבות הממלכתי- חרד"לי.

בתחילת השבוע שלושה רבנים מהציונות הדתית נפגשו עם הרמטכ"ל, אייזנקוט ודנו עימו בסוגיית השירות המשותף בצה"ל של בנים ובנות, זאת על רקע הפירסומים כאילו בצבא בוחנים אפשרות לגייס בנות לתפקידי לחימה כמו שיריון וחי"ר. על פי הפרסום, הרבנים ביקשו מהרמטכ"ל הבהרות בנוגע לפקודה החדשה בפרט ועל עמדת צה"ל בנושא שירות הנשים בכלל, כשהם מבהירים לו ש-"אי אפשר לעבור לסדר היום. צריך לשנות את הפקודה".

אתמול נערכה פגישה נוספת, בה השתתפו ראשי מכינות קדם צבאיות וישיבות הסדר, כשהפעם שולבו בה ראשי מוסדות ליברלים לצד שמרנים. על פי הפרסום בפגישה היתה הסכמה על כך שהמצב הנוכחי נפיץ ובעייתי. ממידע שהגיע ל'כיפה' עולה שבצבא אמרו שיבחנו את הנושא לעומק. כמו כן, עד כמה שהנושא בוער לכל הצדדים ניתן ללמוד מכך שבשבוע שעבר אף נערכה פגישה בין גורמים בציונות הדתית ליוהל"ם (יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר. מ.ו) תא"ל שרון ניר.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אנו מאשרים את קיום הפגישה בין הרמטכ"ל לרבנים הבכירים".