הרמטכ"ל לרב דרוקמן: נבחן שוב את פקודת 'השירות המשותף'

על רקע סערת שילוב נשים ביחידות לוחמות, הרמטכ"ל אייזנקוט נפגש השבוע עם שורת רבנים. היום הוא הבטיח לרב דרוקמן שימנה צוות מיוחד שיבדוק מחדש את פקודת 'השירות המשותף'

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/11/16 21:03 כט בחשון התשעז

הרמטכ"ל לרב דרוקמן: נבחן שוב את פקודת 'השירות המשותף'
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

כניעה ללחצים או התחשבות בציונות הדתית? הרמטכ"ל גדי אייזנקוט התקשר היום לזקן רבני הציונות הדתי, הרב חיים דרוקמן והבטיח לו שהצבא יבחן שוב את פקודת 'השירות המשותף'. כך פרסם כתב חדשות 2 יאיר שרקי.

מוקדם יותר אמר ל'כיפה' רב שנכח באחת הפגישות עם הרמטכ"ל בתחילת השבוע, ש-"בפגישה עלו הרבה כיוונים משמעותיים והתרשמנו שלרמטכ"ל אין שום עניין להוביל שינויים מרחיקי לכת בצבא". בנוסף לכך, על פי התרשמותו, רא"ל אייזנקוט "השתכנע מחלק מהנקודות שהעלנו. הוא היה מאוד מאוד קשוב ובכלל נראה שהוא מאוד מעוניין למצוא פתרונות. הוצעו כמה וכמה כיווני התקדמות שנבדקים, חלקם כבר מיושמים. כמובן שצריך לבחון את הדברים לפי המעשים, אך על פי מידת ההקשבה והנכונות התרשמנו שהכיוון הוא חיובי ויש רצון גם מצד הצבא לפתור את העניין".

(צילום: יחצ)

אתמול נערך כנס רבנים בכירים שדן בפקודות הצבא החדשות שנועדו לשלב יותר נשים בצבא בכלל וביחידות הלוחמות בפרט. הרבנים, ביניהם הרב דב ליאור, הרב שמואל אליהו והרב אליקים לבנון קראו לרמטכ"ל: "עצור את פקודת השירות המשותף המפלגת את הצבא!".

לפני מספר שבועות התראיין בנושא, האלוף במיל' יפתח רון טל, מי שהוביל וניסח את פקודת השילוב הראוי, אותה החליפה הפקודה החדשה. בראיון הוא אמר ל'כיפה' כי "פקודת ה'שילוב הראוי' בצה"ל שאני עמלתי על כתיבתה, לאחר עבודת מטה מאוד ארוכה, בהשתתפות פעילה הן של רבני הציונות הדתית מצד אחד והן של הלובי הנשי בכנסת ישראל מהצד השני, היא פקודה מאוזנת שמצד אחד מתרגמת באופן מעשי את התיקון לחוק שירות הביטחון, שתוקן לאחר בג"ץ אליס מילר מצד אחד ומצד שני שומרת על עיקרון צבא העם שמאפשר לחיילים הדתיים שמשרתים שירות מבצעי בצה"ל, שירות שאיננו פוגע בערכיהם ובאמונתם".

(צילום: פלאש 90. הדס פרוש)

רון טל גם התייחס לפקודה החדשה ואמר כי "האיזון הזה הביא בין השאר, שלא נכון להרחיב את שירות הנשים לתפקידים מבצעיים לא בחיל השיריון ולא בחיר"מ, חיל רגלים המעולה (גבעתי, גולני, צנחנים ונח"ל)". לדבריו, "כל החלטה אחרת, אם תתקבל, תשבש באופן מאוד מאוד מסוכן את האיזון העדין והרגיש בתחום מאוד מתסיס בצה"ל ותשנה מהיסוד סטטוס קוו ואני מתנגד לה התנגדות נמרצת".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן