פוליטיקאים מצייצים: הרב פירון מתחמק, בנט יוצא להגנת נתניהו

הכניסה הדרמטית לפוליטיקה זכתה להתייחסות מאוחרת (מדי) בעמוד הפייסבוק של הרב שי פירון. וגם: ביום הזיכרון לרבין ז"ל בחר בנט לפרסם כתב הגנה לנתניהו. סיכום שבועי

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/12 16:39 יד בחשון התשעג

פוליטיקאים מצייצים: הרב פירון מתחמק, בנט יוצא להגנת נתניהו

שיאו של השבוע האחרון בקרב הפוליטיקאים הדתיים ברשת הגיע, איך לא, עם הצטרפותו של הרב שי פירון למפלגת "יש עתיד" של העיתונאי לשעבר, יאיר לפיד. לרב פירון, שמנהל עמוד פייסבוק פעיל, לקח די הרבה זמן להוציא הודעה רשמית על ההחלטה. למעלה מיממה, אם שאלתם.

לאורך כשבועיים נמנע הרב פירון מלהתייחס לעשרות שאלות שהועברו אליו באמצעות הפייסבוק, בתהייה על החלטתו הפוליטית המסתמנת. גם לאחר ההודעה הרשמית ולאחר מסיבת העיתונאים, נמנע הרב פירון מלהשיב לגולשים. רק לפני שעות אחדות הוא בחר לפרסם הבהרה לגולשים ולהסביר את החלטתו להימנע מדיאלוג:

פוליטיקאי נוסף שיצא לדרך חדשה השבוע הוא ח"כ מיכאל בן ארי, שהודיע על ריצה עצמאית לכנסת, יחד עם חבריו-שותפיו: עו"ד איתמר בן ארי וברוך מרזל. לחבריו בפייסבוק הבטיח בן ארי כי "זו לא המילה האחרונה ואנחנו ממשיכים לגבש רשימת מועמדים של נאמני העם והארץ למען עתיד ילדנו".

יום הזיכרון להירצחו של רה"מ המנוח, יצחק רבין, לא פסח על הפוליטיקאים הדתיים. נפתלי בנט, המתמודד לראשות "הבית היהודי", בחר לפרסם פוסט מורחב בו בחר להגן, למרבה ההפתעה, דווקא על ראש הממשלה בנימין נתניהו. תוך העלאת נימוקים והבהרת עובדות הדגיש בנט כי "אפשר וצריך להתאבל, חשוב לחנך את הדור הבא שמריבות אידיאולוגיות נפתרות בקלפי. אסור לנצל את הרצח כדי להסית נגד נתניהו, נגד הימין בכלל ונגד הציבור הדתי לאומי, שאני גאה להשתייך אליו, בפרט".

ח"כ זבולון אורלב זכה לשבוע פעיל למדיי ששיאו באירוח חי שהועבר בשידור ישיר בכיפה. אורלב השיב לשאלות הגולשים בעמוד הפייסבוק של כיפה, לא התחמק משאלות קשות ולא נמנע מלתקוף את נפתלי בנט ולטעון כי הוא "טירון פוליטי".

בגזרה הנשית בלטה גם השבוע איילת שקד, שמעדכנת כמעט מדי יום את עמוד הפייסבוק הרשמי שלה. אין ספק שהיא הבולטת והמשמעותית ביותר ברשת, בהשוואה לכלל המתמודדים לרשימת "הבית היהודי". שקד בחר השבוע לפנות לציבור הגולשים ולקרוא להם להתנדב למטה שלה, למאמץ של הרגע האחרון לפני הפריימריז.

פספסנו משהו? כתבו לנו בטוקבקים!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן