עזבו את תל אביב: היישוב הדתי חמדת מציע שנת מגורים בחינם

לתשומת לב הקוראות דפני ליף וסתיו שפיר: כדי למשוך אליהם סטודנטים וזוגות צעירים, מציעים ביישוב, הממוקם בבקעת הירדן, שנת מגורים בחינם – תמורת תרומה לקהילה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 13/09/12 12:04 כו באלול התשעב

עזבו את תל אביב: היישוב הדתי חמדת מציע שנת מגורים בחינם
חמדת, צילום: חמדת

המחאה הציבורית שהגיעה לשיאה בקיץ שעבר עסקה בעיקר בתחום הדיור והנדל"ן, על מחיריו הגבוהים בישראל. זוגות צעירים רבים לא מצליחים לעמוד בגובה התשלומים הגבוה, גם לשכר דירה - ומצוקת הדיור מקשה על הציבור.

ביישוב הדתי חמדת שבבקעת הירדן, החליטו להציע פתרון מקורי - ולהציע לזוגות, משפחות וסטודנטים צעירים להצטרף לקהילה ביישוב ולקבל שנת שכירות ראשונה חינם. מה ששמעתם.

דפנה הלל, רכזת הקליטה בחמדת, סיפרה לכיפה כי "כשרצינו להרחיב את היישוב גילינו מתוך שיחות עם זוגות צעירים וסטודנטים כי העניין שהכי המפריע להם הוא העומס הכלכלי". היא ציינה כי "זיהנו שיש אנשים שנמצאים במצוקת דיור אמתית ואנחנו בתור יישוב יכולים לעמוד בזה ולסייע להם". תכנית הקליטה שהגתה דפנה יחד עם חבריה ליישוב כוללת מתן אפשרות למגורים חינם במשך שנה שלמה תוך מתן מספר שעות לקהילת היישוב מצד הדייר בכל תחום שיחפוץ.

"כך שני הצדדים מרוויחים", היא מסבירה, "הם מקבלים מאתנו סיוע ומגורים לשנה חינם ואנחנו מקבלים אנשים ומשפחות חדשות ליישוב וזוכים בתרומתם לקהילה". התכנית המהפכנית של חמדת היא ללא התחייבות למשך זמן, אם לאחר שנה יבחר הדייר להישאר ולהתחיל לשלם, מה טוב. אם יבחר לעזוב לאחר שנה, הוא בהחלט יוכל לעשות זאת. "התכנית שלנו מאפשר מרווח נשימה כלכלי ויהיו זוגות שלראשונה יתאפשר להם אף לרכוש רכב", היא מוסיפה.

חמדת היא יישוב קהילתי דתי בצפון בקעת הירדן אשר קיים כבר 13 שנה ומונה כ-30 משפחות. היישוב שממוקם על רכס הר המשקיף על נוף בקעת הירדן, רק לאחרונה קיבל את אישורי בניית השכונה החדשה במקום מה שגרם לתנופת הקליטה ביישוב והגיית התכנית החדשה.

לפניות לכתב - desk@kipa.co.il