עולים לרגל, גם בלי בית המקדש

יוזמה חדשה מבקשת לארגן צעדה ישראלית המונית אל ירושלים, בחג סוכות הקרוב. קורבנות ומקדש עדיין אין, אבל מארגני הצעדה מקווים ליצור חיבור בין גווניו השונים של עם ישראל - דתיים וחילונים כאחד

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 10/09/13 11:11 ו בתשרי התשעד

עולים לרגל, גם בלי בית המקדש
ePublicist-cc-by-nd אילוסטרציה, צילום: ePublicist-cc-by-nd אילוסטרציה

בזמנים עברו, בזמן שבית המקדש היה קיים, נהגו בית ישראל על כל גווניו לעלות לרגל אל בית המקדש בחג הסוכות. השנה, יש מי שמנסים לחדש את מנהג העלייה לרגל. קורבנות ומקדש עדיין אין אך חיבור בין גווני עם ישראל - דווקא כן.

"העלייה לירושלים היא ערך המחבר את החברה הישראלית כולה למסורת העלייה לרגל והביקור בירושלים עיר הבירה, של כל תושבי המדינה, חילונים, דתיים, עירונים וחקלאים, צעירים ומבוגרים כאחד", מסביר יו"ר המועצות האזוריות, שמוליק ריפמן, מיוזמי הצעדה.

"מתחברים בדרך לירושלים" היא צעדת ענק שתנסה החל מהשנה לשחזר את מנהג העלייה לרגל. הצעדה, בת יומיים הכוללת לינת שטח, תנסה "לחבר בין כל גווני החברה בישראל, להיכרות ולחוויה משותפת בין כל הצעדים וחיזוק הערבות ההדדית בתוכנו". מארגני הצעדה אומרים כי היא ”נוצרה מתוך הדאגה העמוקה למצב בחברה הישראלית המתבטא בפילוג, בורות וחוסר ההכרות בין הקבוצות השונות והמגוונות הקיימות כיום באוכלוסייה בישראל".

בי"ט- כ' בתשרי תצא הצעדה שתאפשר, גם לבעלי מוגבלויות, לקחת בה חלק. הצועדים צפויים לצאת מחניון שורש אל לינה בהר איתם וסיום בבירת ישראל. מארגני הצעדה יציבו סוכות לאורך הדרך, דרך שבסופה הופעה של שלמי שבת, מוש בן ארי ועידן עמדי. מי שעתיד לקחת חלק הם תנועות הנוער בארץ, ארגונים חברתיים וארגוני עולים וגיל הזהב.

"אנו פועלים לכך שהצעדה תהיה מהגדולות והחשובות שהיו עד כה בישראל ותחזור על עצמה מידי שנה, כמסורת חשובה לעם ישראל", מסביר ראש מועצת נחל שורק, אלי אסקוזידו, מארגן הצעדה. לדבריו, "רתמנו את ממשלת ישראל ועריית ירושלים להצלחת הצעדה ואנו ופועלים לכך שכל גווני האוכלוסייה יקבלו בה ביטוי הולם: אנשי ההתיישבות, החקלאות, המושבים, הערים, הנוער הדתי והחילוני ועוד".