סמוטריץ לרמטכ"ל: השב העונש שהוטל על החייל שאכל חזיר

על רקע פרשיית כריך החזיר פנה ח"כ בצלאל סמוטריץ לרמטכ"ל בדרישה לבטל את התערבותו בהחלטת המג"ד ולהשיב את העונש שהושת על החייל על כנו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/06/15 22:12 טז בסיון התשעה

על רקע פרשיית כריך החזיר פנה היום (ד') חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לרמטכ"ל גדי אייזנקוט בדרישה להשיב את העונש שהושת על החייל, זאת לאחר שבצה"ל הודיעו כי טעו וכי העונש בוטל.

במכתבו, תקף סמוטריץ' את התנהלות הרמטכ"ל ואת תגובת דובר צה"ל בפרשה. "נדהמתי לשמוע על התנהלותך בפרשייה במסגרתה התערבת בצעד נדיר בהחלטות פיקודיות בעקבות רעש תקשורתי של כתבת קול ישראל " פתח סמוטריץ' וציין כי פקודת מטכ"ל קובעת מפורשות על איסור הכנסת מזון לא כשר למתקני צה"ל.

"קריסה תלת שלבית של המערכת הנורמטיבית הצבאית, החל בכניעה של אלוף הפיקוד ללחץ התקשורתי בהמתקת העונש, המשיך בך- הרמטכ"ל שאף הורית על ביטול מוחלט של העונש, והגדיל לעשות דובר צה"ל בהודעה פופוליסטית לפיה " אין לנו כוונה לחטט בכריכיהם של חיילי צה"ל"", כתב סמוטריץ.

סמוטריץ' המשיך ותהה:" איזה מסר אתה בדיוק מבקש להעביר בהתנהלותך זו לחיילי צהל? שפקודות שלא עולות בקנה אחד עם האופנה הרווחת אצל כרמלה מנשה- לא צריך לקיים? שמותר לעגל פינות בנושא כשרות בצה"ל? שחיילים שומרי תורה ומצוות אינם רצויים בצה"ל?"

בנוסף פנה ח"כ סומטריץ' לפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני וביקש כי יפעיל את סמכותו ויבטל את החלטת הרמטכ"ל. עוד דורש סמוטריץ' את כינוסה הדחוף של וועדת החוץ והביטחון של הכנסת לדיון בעניין.